A SULKY A SIMA KÜLÖNDÍJÁT KAPTA
A díjazott RTS (Reday to Spread), azaz "szórásra készen" rendszer az ECONOV elnevezésû szórásszélesség szabályozó elektronikával a korábban bemutatott STOP and GO tovább finomított változata.
A SULKY fejlesztéseinek elismeréseképpen egy különdíjjal érkezik meg a SIMA SHOW-ra. A mûtrágyaszórásban szerzet vizsgálati tapasztalatainak eredménye az ECONOV, melyet 2014-tõl a magyarországi piacon az X40 és az X50 típusú mûtrágyaszórókon látunk majd elõször. Ezeken a gépeken épp úgy megtalálható majd a VISION WPB mérleg funkció, ahol elektromotorok segítségével tudjuk állítani a mennyiséget mindig a mûtrágya adott folyási tulajdonságához, mint a TRIBORD 3Di táblaszéli szórás, amivel a táblaszélét, úgy tudjuk beszórni, ahogy azt az agronómiai és környezetvédelmi elõírások meghatározzák.
Az ECONOV elektronika lényege az, hogy a szórásszélesség szabályzó karra szerelt elektromotor mindig olyan szórás szélességet állít be automatikusan amilyen a táblánk formája, illetve a forgókon is ahol kell, szélesebben szór a gép, ahol pedig a szûkül a tábla, ott visszavesz. Forrás: www.axial.hu
A Väderstad új mércét állít fel - ezentúl 2 év garancia minden munkagépre
A Väderstad ismét új mércét állított fel a 2 év garanciaidõ bemutatásával, mely a vállalat következetes minõségbiztosítás terén tett munkájának része.
“Mindez a minõség iránti elkötelezettségünket tükrözi, mely végigkíséri a teljes termékpályát az alapanyag megválasztásától egészen a kész termékek teszteléséig “, magyarázza Fredrik Lundén, a Väderstad marketing igazgatója.
Az alapanyagok és az összetevõk megválasztása során a Väderstad gyakran a drágább alternatívákat helyezi elõtérbe, hiszen azok az eszközök, melyek problémamentesen, hosszú idõn át üzemelnek és magasabb használtgép értéket képviselnek végeredményben olcsóbbak a tulajdonos számára.
“Bármit teszünk, a hosszú távú megoldásokat helyezzük elõtérbe és keményen dolgozunk azért, hogy mindezt biztosítsuk, garantáljuk vevõink számára", mondja Fredrik Lundén.
Jacob Fransson, a Väderstad-Verken egyik mérnöke
Különbözõ megoldások korai tesztje
A Väderstad-nál történõ fejlesztések során a különbözõ megoldásokat komputer szimulációs úton, valamint szabadföldi eljárással is tesztelik. Az elmúlt évek alatt a Väderstad egy ipari teszteljárási rendszert dolgozott ki, magába foglalva a különbözõ eszközöket, eljárásokat és mindazt az átfogó tudást, amely lehetõvé teszi, hogy a mért adatokat kiértékelje. A teszteljárás során használt eszközök, berendezések a tudományos megalapozottságú tesztek kivitelezését teszi lehetõvé rövid idõ alatt.
Egy Carrier tesztelése a Kimme-i kõfejtõben
“Mezõgazdasági munkagépek és alkalmazási technológiák fejlesztése a Väderstad alaptevékenysége, mely során a minõségre nagy hangsúlyt fektetünk mind a gyártás, mint pedig a tesztelés során, éppen ezért magabiztosan indítjuk útnak új, 2 év garancia programunkat”, mondja Fredrik Lundén.
Egy elégedett Väderstad vevõ
Deutz-Fahr 6.széria- új négyhengeres típusok
6. szériájú traktorok bemutatásakor elhangzottaknak megfelelõen most már két további négyhengeres típus is elérhetõ: a 6150.4 és a 6160.4.
Akárcsak a termékpaletta többi típusainak esetében, az új modellek kiemelt tulajdonságai közé sorolható az új DEUTZ motor és a szintén új fejlesztésû Sense-Shift váltómû, mely kényelmes használatot és optimális hatékonyságot biztosít.
Az ilyen tulajdonságokkal rendelkezõ négyhengeres traktor ideális megoldást jelent olyan gazdák és termelõk számára, akiknek a fõ szempontot a termelékenység és a széleskörû, a szántástól a szénabálázásig terjedõ munkálatokra történõ felhasználás jelenti.
A traktornak ugyanakkor maximális hatékonyságot kell nyújtania az üzemeltetési költségek terén is, különös tekintettel az üzemanyag-fogyasztásra, mely a mai gazdasági körülmények között az egyik legjelentõsebb kiadást jelentheti. Ezt felismervén a DEUTZ-FAHR széleskörûen alkalmazza a teljesítményhatékonyság elvét, melynek lényege a lehetõ legjobb technológiai megoldások használata a legalacsonyabb üzemi költségek mellett, a lehetõ legmagasabb teljesítmény elérésével.
Az ultramodern DEUTZ motorok megfelelnek a Tier 4 Interim normáknak, és tökéletes összhangban mûködnek a nagy teljesítményû Powershift váltómûvekkel.
Hengerenként négy szelep, töltõlevegõ-hûtõvel és megkerülõ-szeleppel ellátott turbófeltöltõ, Common Rail, kipufogó-gázokat kezelõ SCR katalizátor: mindezek figyelemreméltó kombinációja révén a motorok optimális teljesítményt nyújtanak minden körülmény között.
A hagyományos kipufogó-keringtetõ rendszert helyettesítõ SCR katalizátor segítségével a motor maximális hatékonysággal mûködik és egészen kiváló dinamikus viselkedésével vívja ki a felhasználók elismerését. Az EGR rendszer és specifikus szûrõk hiányában a motort a lehetõ legnagyobb teljesítményre és alacsony üzemanyag-fogyasztásra optimalizálták: a kipufogógázok égés után kerülnek kezelésre.
Az új DEUTZ motorok készen állnak a bioüzemanyag-forradalomra: teljesen kompatibilisek a biodízellel, és egészen a B100 Pure típusig minden koncentrációval üzemeltethetõk.
Az új Sense-Shift rendszer nagy elõrelépést jelent a termelékenység és vezetési kényelem terén. A teljes rendszer áttervezésre került, a hajtómûtõl kezdve egészen a váltókarig, a megfelelõ sebességfokozatok gyors és kényelmes kiválasztásához.
Az új Sense-Shift váltómûvel a sebességváltás hozzáigazítható az adott üzemi körülményekhez. A Powershift a vezetõnek egy teljesen új vezetési élményt nyújt (sebességváltáskor mindössze egy enyhe rázkódás érzõdik).
Ezt az új vezetési élményt az új Shuttle menettulajdonság-vezérlõ tovább fokozza, segítségével a vezetõ választhatja ki a legmegfelelõbb, - puhább vagy keményebb - válaszreakciót irányváltáskor, a mindenkori körülményekhez igazítva.
Az összesen hat, egyenként négy áttételfokozattal ellátott sebességfokozat-tartomány összesen 24 fokozatot tesz lehetõvé elõre- és hátramenetben, továbbá a négy legalacsonyabb tartomány esetében opcionálisan felezõdoboz is rendelhetõ, így akár 40/40 sebességfokozat is elérhetõvé válik.
Az áttételek átfedése lehetõvé teszi az egyetlen mechanikus áttételen történõ munkavégzést egy adott specifikus helyzetben. Sebességváltáskor a Powershift szakaszokat most egy sebesség-összehangoló funkció állítja be automatikusan. Ez a rendszer hozzátartozik minden típus alapfelszereltségéhez, és rángatás nélküli, fokozatmentes menettulajdonságot biztosít.
A 6. szériájú típusok P jelzéssel ellátott verziói kifinomult automatikus váltóval rendelkeznek, melyet elektronikus vezérlõegység irányít. A központi rendszer kiválasztja az adott tartomány négy Powershift áttétele közül a legmegfelelõbbet, ezzel optimalizálva a motor hatékonyságát és jelentõsen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.
A 6. szériájú típusok csúcssebessége 40 km/h 1 600 percenkénti fordulatszámon, melynek elõnye az alacsonyabb fogyasztás és a megnövelt vezetõi kényelem (alacsony zaj- és rezgésszint).
A széleskörû felhasználás érdekében a 6. szériájú traktorok alapfelszereltségként négy erõleadó tengelycsonk-csomaggal vannak ellátva, beleértve az 540 ECO és 1000 ECO típusokat. Az elektrohidraulikus kapcsolás az alapfelszereltség része.
A hidraulikus rendszer lelkét egy 83 liter/perc rögzített térfogat-kiszorításos szivattyú jelenti (igény esetén egy 120 l/min teherérzékelõs szivattyú is rendelhetõ), emellett egy további szivattyú szolgálja ki a kormányszervót.
Tolattyúkból sincs hiány, ezekbõl akár hét darab kettõs mûködésû, elektromos vezérlésû is üzemelhet a P verziók esetében, továbbá opcionálisan egy darab tolattyú a traktor elülsõ felére is igényelhetõ.
A hátsó függesztõ emelõteljesítménye 9 200 kg, míg az opcionális elülsõé 3 800 kg.
Az új 6. széria esetében a biztonság terén sincs helye kompromisszumnak. Mindegyik típus a létezõ legjobb technológiai fejlesztésekkel rendelkezik. A PowerBrake szervofék ötvözi a maximális fékezési teljesítmény az optimális kényelemmel. Azonban ezen felül most opcionálisan olajba merülõ elülsõ féktárcsákkal is rendelhetõ.
Az intelligens megoldásoknak köszönhetõen az S-Class2 vezetõfülke kényelmes munkakörnyezetet biztosít, melyben a hosszú munkanapok is pillanatoknak tûnnek. Külsejét tekintve a traktor kellemes vonalvezetésû; egyedi és összetéveszthetetlen formatervezése a Giugiaro vállalattal történõ, hosszú múlttal rendelkezõ együttmûködés eredménye, mely alapvetõen meghatározza a DEUTZ-FAHR termékcsalád arculatát. A vezetõfülke belsejének új kialakítását és színvilágát javarészt környezetbarát technológiai anyagok segítségével hozták létre. A beépített LED-egységekkel rendelkezõ sárhányók csipetnyi luxust visznek az összképbe, mintegy kihangsúlyozva a 6-os széria elõremutató törekvését. Az S² Class vezetõfülke igény esetén mechanikus vagy pneumatikus rugózással is rendelhetõ, a mindenki számára elérhetõ csomag kellemes környezetté varázsolja a fülkét, felhasználva minden létezõ technológiai komfortelemet.
A panorámaablakok 320 fokos láthatóságot tesznek lehetõvé, a redõnnyel ellátott napfénytetõ pedig tovább fokozza a tágasság- és szabadságérzetet. Ezekkel a kiegészítõkkel, valamint a további kifinomult vezérlõrendszerekkel, mint például az Infocentrum, az opcionális iMonitor és Comfort Tip (a forgómanõverek automatikus ismétléséhez), a vezetõ teljes körû képet kap a környezetérõl, miközben biztonságos, zárt térben ül. Igény szerint eme széria traktorjai felszerelhetõk az AgroSky mûholdas irányítórendszerrel, melynek legújabb változata akár 2 cm-es pontosságú behatárolásra képes.
A szabványosított Isobus 11783 interfész gyors "plug and play" csatlakoztatást biztosít a kompatibilis eszközök számára, további képernyõk igénye nélkül.
A vezetõfülke alapfelszereltségéhez alacsony frekvenciájú légrugózás és automatikus üléspozíció-beállítás tartozik, de opcionálisan dinamikus rugózásvezérlés is rendelhetõ a további kényelemért. Emellett az új típusokban egy továbbfejlesztett kényelmes pótülés is található, minõségi párnázott kárpitozással. Forrás: www.dorker.hu
Kverneland Group Ravenna – az új gyártóközpont
A Gallignani Spa megszerzésével a teljes egészében a Kverneland csoport felügyelete alá került az észak Olaszországban található bálázó központ. Az új, Kverneland Group Ravenna S.r.l. névre keresztelt központ az egyik legmodernebb bálázó gyár Európában a maga 30 éves gyártói tapasztalatával.
Tudjon meg többet a Kverneland Group Ravenna S.r.l. gyárról és ismerje meg a Vicon és Keverneland bálázók és bálacsomagolók gyártási folyamatát.
SIMA 2013: Pichon hírek
A Pichon kibocsátja a P600T teleszkópos rakodót
A közel 10 éve kompakt törzscsuklós rakodókat gyártó PICHON egy új, 60 Le teljesítményû teleszkópos gémmel ellátott modellt mutat be, amelybõl a 85 Le-s változat csak késõbb jelenik meg.
A teleszkópos vázat a nehéz munkakörülményekhez tervezték és gyártották, csak úgy mint a korábbi modellek esetében, amellyel a PICHON hírnevet épített magának az anyagmozgató gépek piacán.
Mostantól ez a két modell a Tier 4 károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelõ Caterpillar motorral szereltek, ezzel megfelelve a 2014-es emissziós szabályozásnak.
Szélesíti a horganyzott trágyaszóró kínálatát a PICHON
A 2011-es SIMA elindulásával mutatta be az akkor új M8 és M10 típusú trágyaszóróját a gyártó. Mostantól 10 Muck Master változat érhetõ el 8-24 m3 kapacitással.
A PICHON bemutatja a GPS ellenõrzésû szervestrágya-kijuttatást
Tavaly õsszel a PICHON bemutatta a tartálykocsiknál alkalmazott Bus Can vezérlést, ami a 2013-as SIMA kiállításon GPS rendszerrel szerelt.
Elsõként a kezelõ az érintõképernyõn könnyedén kiválasztja a kijuttatást végzõ eszközt, majd az átfolyás mértékét, végül csak figyelnie kell a kijuttatást.
A kijuttatás befejeztével a munka egy USB eszközre kerül elmentésre, ahol olyan információkhoz juthat mint a munkával töltött idõ, trágyázott terület és térfogat, stb.
Újabb mérföldkõ - átadták a 20 000. Rapid vetõgépet
A dániai Agromek kiállításon a Väderstad képviselõi ünnepélyes keretek között átadták a 20 000. Rapid vetõgépet új tulajdonosának, az Alslev-i Christian Lanter-Mortensen-nek. A vetõgépet a Röstofte Maskinforretning kereskedõcég alkalmazottja, Dann Nielsen értékesítette.
A Väderstad képviselõi átadják a 20 000. Rapid vetõgépet
A hatalmas kapacitás, az alacsony fenntartási költség és a mûtrágya kijuttatás lehetõsége miatt döntött úgy Christian Lanter-Mortensen, hogy Rapid vetõgépet vásárol. A Rapid vetõgépet 1990-ben mutatták be. Abban az idõben a Väderstad-nak mindössze 125 alkalmazottja volt. Az elmúlt 20 év alatt a vállalat 20 000 Rapid vetõéget gyártott, melyek a világ 35 országába jutottak el.
A 20 000. Rapid vetõgép egyedi dekorációt kapott
"A Rapid vetõgép kritikus jelentõségû volt a vállalat fejlõdése szempontjából, általa számos új piacra jutottunk el és természetesen hihetetlenül hálásak vagyunk mindezért a teljesítményért", mondja Crister Stark, a Väderstad-Verken igazgatótanácsának elnöke.
"Büszkék és hálásak vagyunk, hogy a Väderstad márkát képviselhetjük. Amikor egy évvel ezelõtt megkaptuk a lehetõséget egy másodpercig sem hezitáltunk, hiszen a Väderstad új, helyi szervezetének köszönhetõen a svéd gyártó termékei iránti kereslet folyamatosan nõ”, mondja Dann Nielsen.
A Rapid vetõgépet a ´90-es évek elején mutatták be.
Az új vetéstechnológia akkor úttörõnek számított.
A legnagyobb Rapid vetõgép jelenleg a Rapid A 800C,
itt éppen BioDrill-rel szerelve. A tartálytérfogat 6200 literes
Újdonság: AXIS 50.1 típussal bõvíti a prémium kategóriás mûtrágyaszóró sorozatát a RAUCH
Az új RAUCH 50.1 ikerszórótárcsás mûtrágyaszóró D és C típusai hatékonysági szempontból, a 4000 kg hasznos tömeggel és az 50 m munkaszélességgel kiegészítik a korábban elindított AXIS 50.1 W mérleges és a hidraulikus hajtású AXIS-H 50.1 EMC+W mûtrágyaszórókat.
Az AXIS 50.1 mûtrágyaszóró család esetében a CAT III csatlakozás a kezdetektõl alapfelszereltség. A karbantartásmentes mechanikus M-drive kardán meghajtással nagyobb teljesítményû traktorral is üzemeltethetõ. A munkaeszközhöz elérhetõ az egyszerûen kezelhetõ CDA terminál, amelynek segítségével a szórásszélesség 18 – 50 m között állítható. A kijuttatott anyagmennyiség szintén a CDA segítségével manuálisan állítható
További információk a gyártó honlapján
Olvasta már?
-Az AGROmashEXPO és az AgrárgépShow közös kiállítás MUSTRÁJA
- AGROmashEXPO és AgrárgépShow Termékverseny 2013-as végeredménye
- SELVATICI - BIVANGA ÁSÓGÉPEK
- A tavaszi lemosó permetezéshez légbeszívásos fúvókák használata ajánlott!