MENÜ

Gép-Mix - a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával

Oldalszám:
2014.07.28.

AGCO / Fendt Pro Cargo - Az okos homlokrakodó
AI3070 - Kanadában bizonyított a TeeJet fúvóka
A Vario 500 - Az ideálok megtestesülése
Az AGCO/Fendt megnyitja a valaha látott legmodernebb traktorgyárat
Fendt GuideConnect - két traktor, egy gépkezelő 
Fendt Variotronic - egy-terminálos stratégia
Fliegl ajánlat kombájn kiszolgálásra
GDS3 - Új találmány az erő- és munkagépek össze- és szétkapcsolásához
Hamarosan megérkeznek a megújult gazdaságos TD5 traktorok!
Househam permetezőgépek
Magas technológiájú műtrágyaszóró és műtrágya tesztelési lehetőségek
MF 7626 Dyna-6 – új zászlóshajó az MF 7600-as traktorcsaládban
Telepi egytengelyes letoló (ASW) kocsik
Új John Deere alkalmazás segít a kombájn hatékonyság optimalizálásában
Vadonatúj Massey Ferguson BETA kombájn sorozat Skyline fülkével

 

 AGCO / Fendt Pro Cargo - Az okos homlokrakodó

Az AGCO/Fendt újra és újra igazolja, hogy hű tud maradni „innovátor” hírnevéhez a mezőgazdasági technika területén belül. Az AGCO/Fendt új, profi homlokrakodójával egészen új funkciók valósíthatók meg. A Fendt profi rakódója a piacon már jól bevált Cargo homlokrakodón alapszik. A 4 és 5 X-lengőkarjába utólagosan beépített szenzorokkal például egy új mérő és memo-funkció is ellátható. Tovább

 

AI3070 - Kanadában bizonyított a TeeJet fúvóka

Tom Wolf, a Kanadai Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Intézet kutatója (Agriculture and Agri-food Canada) napjai a permetezés technológia hatásfokának vizsgálatával telnek. Elmélete szerint minél hatékonyabb a növényvédő szer kijuttatása, annál jobb munkát végezhetünk. Tovább

 

A Vario 500 - Az ideálok megtestesülése

A Fendt a Vario 500-as sorozat négy új modelljével egy teljesen új osztályt vezette be a kompakt, standard traktorok területén. Számos technológiát kínálnak ezek a traktorok, ami eddig a felsőbb osztályok kiváltsága volt. A sokféle innováció és kidolgozás a Vario 500-nak a 125 és 165 LE közötti teljesítménykategóriában konkurencia nélküli előnyöket kölcsönöznek. Tovább

 

Az AGCO/Fendt megnyitja a valaha látott legmodernebb traktorgyárat

Az AGCO/Fendt szeptemberben a valaha látott legmodernebb, leghatékonyabb és legrugalmasabb traktorgyárat nyitotta meg telephelyén Marktoberdorfban és Asbach-Bäumenheim-ban. A vállalat ezért nem csak új gyártási- és szerelőcsarnokot épített, hanem számos folyamatot is újragondolt és optimalizált, többek között az IT rendszert és a gyártási technológia fontos elemeit. Tovább

Fendt GuideConnect - két traktor, egy gépkezelõ

Egyre gyakrabban használjuk a traktorokban meglévő elektronikát, hogy segítségével folyamatokat automatizáljunk. Miközben az egyes traktorok vonalvezető rendszere időközben standardizálódik, ezen a területen a fejlesztések mindenekelőtt arra irányulnak, hogy egymással együttműködő és kommunikáló rendszereket hozzanak létre. Tovább

 

Fendt Variotronic - egy-terminálos stratégia

Az új Fendt Variotronic olyan funkcionalitást és kényelmet kínál, mint még soha. Teljesen a kezelési koncepcióba integrált – egy-terminálos stratégia - megannyi funkciót foglal össze: a gép vezérlését, az ISOBUS eszközvezérlést, VarioGuide párhuzamvezetést, kamera nézetet, a munkaeszközök tárolását, fordulásvezérlést, Variotronic TI-t és a VarioDoc dokumentációs rendszert. Ez a kezelési elv érvényes valamennyi Fendt traktorra, így a vezetőnek csak egyféle kezelési módot kell megtanulnia és azt több különböző Fendt mezőgazdasági gépen is alkalmazhatja. Tovább

 

 


 

 

Fliegl ajánlat kombájn kiszolgálásra



A növénytermesztésben, az egyik legdrágább gép a betakarítást végző. Nem véletlen áldoznak rá a termelők, hiszen a talaj-előkészítéstől az aratásig rengeteg munka, energia van a földben és az eredmény ekkor realizálódik. A betakarítás optimális ideje ezt az eredményt nagyban befolyásolja. Sokan ezért a kombájn kapacitást igyekeznek túlméretezni, hogy az ideális körülmények közt learatott termés, a legjobb minőségben és áron kerüljön értékesítésre.

 

Arra már kevesebben gondolnak, hogy a megfelelő kombájnkiszolgálással is lehet a kapacitást növelni, ráadásául jelentősen olcsóbban.

Amerikában évtizedek óta, de nyugaton is sok éve elterjedtek, a nagyméretű, talajkímélő abronccsal szerelt átrakó kocsik. Ezek használatával - a szakma általános véleménye szerint- a kombájn 20-25 %-kal nagyobb terület teljesítménnyel képes aratni. Érdemes végiggondolni: ez 3-4 kombájn esetén + egynek a teljesítményét jelenti és az átrakókocsi - még a vontatóval együtt is - olcsóbb, mint ez a + kombájn. Ha figyelembe vesszük a taposási kár elmaradását (mert az átrakókocsi kerekei, a kombájnéhoz hasonlóan, kevésbé tömörítik a talajt) akkor újabb pozitívum szól mellette.

A Fliegl kínálatában az egytengelyes 20 m3-estől a 4 tengelyes 40m3-ig találunk átrakókocsit. Ezek közül bármekkora kombájn flottához találunk megfelelő méretet.

Az egytengelyes átrakókocsi tengelye nem rugózott, a többi igen, valamint légrugóval vagy hidraulikus rugózással is rendelhető, ami egyenetlen felszínen is megengedi, a nagy sebességű használatot. Valamennyi alsókapcsolású, 40 km/h-ra is vizsgáztatható, széles gumikkal szerelhető. Vontathatóság javítására és taposás csökkentésére előnyös a 700/50-26.5 vagy nagyobb gumiméret választása. Természetesen ponyvázható, mérlegszerkezettel és rakomány- vagy tolatókamerával felszerelhető. A ponyva vetéskiszolgálás idején tesz jó szolgálatot, a mérleg pedig bérmunka végzésekor.

 


 

Alacsony ára miatt, a magyar gazdák figyelmét az egytengelyes ULW 20 FOX átrakókocsi keltheti fel. Talajon 16 tonna, közúton 12,5 tonna összsúllyal használható. Átrakó magassága 4,4 méter. Gumiabroncsa 28.1R 26 méretű. Munka utáni tisztítása könnyen elvégezhető a teknő alján lévő, hidraulikusan nyitható ajtón keresztül. Zsilipekkel szabályozható a fenékcsiga fölötti nyílás, így az átrakási folyamat bármikor megszakítható és újraindítható, ill. vetőmag töltésekor a mennyiség jól szabályozható. Használatát külsõ mutató segíti.

A kis talajtaposás, a „gyûrés” elmaradása, a kisebb üzemanyag fogyasztás előnyein túl, számottevő a kombájn menet közbeni ürítésének elõnye. Összeszokott gépkezelõknek nem probléma a menet közbeni ürítést megvalósítani, a teljes folyamatot koordinálni. Ezek az elõnyök, már két kombájn együtt üzemelésekor érezhetõk, és 25 %-kal növelik a kombájnok hasznos üzemidejét, kihasználtságát.

Több éve már, hogy a Fliegl fejlesztõi, a hagyományos átrakókocsik képességein túllépve kifejlesztették átrakócsigás hátfalukat a LETOLÓKOCSIRA.

Ennél a megoldásnál az egyik legfontosabb elõny, hogy - a fekvõ csiga elmaradása miatt- kb. feleakkora szemtöréssel dolgozik, mint a hagyományos átrakókocsik.

Másik óriási elõnye: sokkal jobb kihasználhatósága, hiszen a csigás hátfal, normál hátfalra cserélésével, egybõl egy kiváló, ömlesztett áru szállítására alkalmas pótkocsink van.

 

 


 


 

 

Méretválasztéka még szélesebb a 20 m³-es 16 t össztömegûtõl az 5 tengelyes, nyerges, 50m³-ig terjed.

A Magyarországon eladott több mint 500 db letolókocsi kb. 15%-nak van ilyen átrakócsigás hátfala.

 

Technikai adatok ULW 20 Fox



Technikai össztömeg kb.kg 16.000

Megengedett össztömeg (nyílt úton 25km/h sebességnél) kb.kg 12.500

Önsúly kb.kg 4.400

Teknõméret kb.mm 6.000 x 2.480

Átrakó magasság kb.mm 4.400

Gumiabroncs 28.1 R 26

Átrakó teljesítmény kb. 200 t /ó

Forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de

 

 

GDS3 - Új találmány az erõ- és munkagépek össze- és szétkapcsolásához

Ausztriában a traktoros balesetek 13 százaléka történik az erõ- és munkagépek össze- és szétkapcsolása során. J. Gangl nagyszerû, lényegében már 10 éve megálmodott ötlete azon az egyszerû elven alapszik, hogy a traktorosok kényelmesen, a munkafülkébõl – tehát ki- és beszállás nélkül – össze tudják a munkagépet a traktorral kapcsolni.

Október 16-án a szlovén határtól pár kilométerre lévõ hangulatos kis osztrák város, Ehrenhausen adott otthont egy igen érdekes és hasznos gépészeti újdonság bemutatásának. A hat országból érkezett újságírókat elsõként a feltaláló, az egykori gazdálkodó: Johann Gangl üdvözölte, akinek a nevéhez fûzõdik a róla elnevezett – Gangl-féle – kapcsolási rendszer (Gangl docking system – GDS).

 

 


 

 

Nemcsak maga a feltaláló, de a találmány gyártására vállalkozó Josef Schober üzemtulajdonos is korábban gazdálkodó volt, tehát mindketten a gyakorlatból ismerik az új gyártmány kézzelfogható elõnyeit. J.Schober üzeme 2012-ben indult be a stájerországi Gleisdorfban, ahol is (kezdetnek) 10 dolgozóval gyártják a GDS-gyorskapcsolókat. Miként a cégvezetõtõl, Alexander Lechner úrtól megtudtuk, egy eszköz ára a gépszerkezet konstrukciójától, méretétõl függõen 2300-4700 euró között változik.

A helyszínen ismertetett és bemutatott – lényegében egy újszerû gyorskapcsolás – találmány igen nagy jövõ elõtt áll, minthogy egyszerre nyújt kényelmet és munkabiztonságot. A feltaláló abból indult ki, hogy a világon naponta milliószor kell elvégezni a traktorok és munkaeszközök fáradtságos, idõigényes (és balesetveszélyes) össze- ill. szétkapcsolását.

 

 


 

 

Ennek a munkamûveletnek veszélyességét jól jelzi, hogy egyedül Ausztriában a traktoros balesetek 13 százaléka történik az erõ- és munkagépek össze- és szétkapcsolása során. J. Gangl nagyszerû, lényegében már 10 éve megálmodott ötlete azon az egyszerû elven alapszik, hogy a traktorosok kényelmesen, a munkafülkébõl – tehát ki- és beszállás nélkül – össze tudják a munkagépet a traktorral kapcsolni. Az egész rendszer lényege az, hogy méretre azonos pontos modulok elsõ és hátsó felfüggesztésével biztosítva van az egymáshoz illeszkedés, így a szerkezet automatikusan összekapcsolódik, egyben üzemképes.

Az összekapcsolás mûvelete – miként a bemutatón errõl is meggyõzõdhettünk – 6 másodpercen belül végezhetõ el. A feltalálótól azt is megtudtuk, hogy ötlete megvalósításában lépésrõl lépésre haladt elõre, amíg piacképes termékkel tudott elõállni. A találmánya tökéletesítésében a befektetõvel, gyártóval (J.Schober úrral) együttmûködve 2012-ben indult be a termelés. Az innováció nemcsak a gyártás körzetében váltott ki nagy elismerést – mondhatni csodálatot –, és vonzott vevõket a gazdák körében, de külföldre is, még a távoli Új-Zélandra is eljutott.

 

 


 

 

A GDS 3 két részegységbõl áll: a háromszög alakú fõmodul az erõgép hárompont-függesztésére van szerelve. Ezért a munkagépek egyenetlen terepen is könnyen csatlakoztathatók. Ebbe a fõmodulba be van szerelve az erõgép és a munkagép összekapcsolásához szükséges minden kellék. A mechanikus csatlakozáson túl a hidraulika és a kardántengely is automatikusan csatlakozik anélkül, hogy a traktorosnak ki kellene szállni a vezetõ ülésbõl. A traktorosnak csak oda kell állni a munkagéphez és a fõmodult a hidraulikával megemelni.

A munkagépre szerelt ellendarab a csatlakozó modul, mely szintén háromszög alakú. Ezt a részegységet a Gangl cég méretezi, alakítja ki és készíti el a csatlakoztatandó munkagépnek, eszköznek megfelelõen.

Ez a rendszer minden traktorra és munkagépre/eszközre – átalakítás nélkül – felszerelhetõ, függetlenül attól, hogy régi vagy új géprõl/eszközrõl van szó. A bázisegységhez tetszés szerint több munkagép-modul alakítható ki, mely jó minõségû hazai acélból készül, és korrózióvédelemben részesül. Valamennyi vontatott és függesztett géphez, mindenféle teherhez és erõ-igénybevételhez megfelelõ.

A rendszer nemcsak a mezõgazdasági, hanem a kommunális munkákban is alkalmazható. A vevõk kívánságuk szerint különbözõ kialakítási formák között válogathatnak. Aki csak az alapkivitel mellett döntött, annak késõbb kardántengely csatlakozással való kiegészítésre is van lehetõsége.

 

 


 

 

Az elõbbiekben már említettek szerint a gyors kapcsolások és a balesetmentesség mellett az is nagy elõny, hogy az így megrövidült motor üzemnek köszönhetõen nemcsak üzemanyagot lehet megtakarítani, hanem a környezeti légszennyezés is mérsékelhetõ. Mindezek tehát olyan nagy elõnyök, melyek tudatában mind a feltaláló, mind a gyártó a megrendelések megugrásával bizton számol. Idén – a beindulás évében –még csak 1000 gyorskapcsoló gyártására rendezkedtek be, de jövõre akár tízszeresére nõhet a gyártott eszközök száma. A jövõbeli vevõk között hazánkra is számítanak. A helyszínen látottak alapján ebben nem lehet kétségünk.

Forrás: www.agroinform.com

 

 

Hamarosan megérkeznek a megújult gazdaságos TD5 traktorok!

 

Az elmúlt évtized során a New Holland egyik legnagyobb darabszámban értékesített erõgépei a 80 – 100 Le teljesítménykategóriát felölelõ traktorokból kerültek ki. A megbízhatóság, a kiemelkedõen jó ár/érték arány és a tetszetõs külsõ azok a tulajdonságok, amivel figyelemre méltó eredményeket értünk el ebben a piaci szegmensben. Az alacsony kabinmagasság, az optimális tengelytáv és a mellsõ kerekek nagy befordulási szöge (55 fok) a traktorokat különösen mozgékonnyá és sokoldalúan használhatóvá teszik. Tovább

 

 

Househam permetezõgépek

 

A HOUSEHAM SPRAYERS az Egyesült Királyság piacvezetõ önjáró szántóföldi vegyszerezõ gyártója, az összes Angliában eladott gép több mint negyedét a HOUSEHAM által gyártott típusok adják. Tovább

 

 


 

 

Magas technológiájú mûtrágyaszóró és mûtrágya tesztelési lehetõségek

Kverneland Group befektetett egy mûtrágyaszóró tesztcsarnokba

Kverneland Group egyike a világ vezetõ mûtrágyaszóró gyártóinak. Ez az egyedi pozíció a hagyományokra visszatekintõ mûtrágyaszóró gyártáson és több évtizedes csúcsminõségû, megbízható mûtrágyázók kifejlesztésén alapul. Annak érdekében, hogy ezt a magas szintû minõséget és megbízhatóságot nyújtani tudja a Kverneland Group folyamatosan befektet a kutatásokba, tesztelésekbe és a tudományokba.

 


 

 

 

A Kverneland Group nemrégiben megnyitotta az új mûtrágyaszóró ás mûtrágya tesztcsarnokát Hollandiában. Az új tesztcsarnok Nieuw-Vennep-ben a növényápolás munkagépeit gyártó üzemcsarnokon belül, és a Kutatás és Fejlesztés részlegének a szomszédságában helyezkedik el, amely ezáltal biztosítja az együttmûködést a tervezõk és a gépet tesztelõk között.

Az új ultra-modern tesztcsarnok magában foglal egy magas technológiájú tesztrendszert, a pontos szórási táblázat kialakításához Kverneland és Vicon mûtrágyaszórókhoz. A tesztcsarnok a piacon egyedülálló a csúcsfejlesztésû 3D teszt rendszernek és a szoftvercsomagnak köszönhetõen, amely ellenõrzi a rengeteg mûtrágya szórási eredményét a mûtárgyszórókkal kombináltan. Ez elõsegíti a környezetbarátabb tesztfolyamatokat, fókuszálva a mûtrágya, energia és üzemanyag megtakarításra. Az új mûtrágyaszóró tesztcsarnokkal lehetõvé válik, hogy a Kverneland Group új fejlesztésekkel jelenjen meg és képes legyen tesztelni és elemezni a szóráskép új sajátosságait, gyors és hatékony módon.

Az új mûtrágyaszóró tesztpálya egy robotot tartalmaz 3-pont felfüggesztéssel, amely képes elforgatni a mûtrágyaszórót, 280 fokkal és kiszórja a mûtrágyát maximum 80 felfogó edénybe. Mindegyik edényhez tartozik egy 5kg-os súlymérõ cella, amely edényenként megméri a kijuttatott mûtrágya mennyiségét. A súlymérõ cellák által összegyûjtött adatok alapján, az ellenõrzõ szobából megállapítják a szórásképet, egy speciális 3D szoftver csomaggal. A felfogó edények ürítése teljesen automatikusan történik. A mûtrágya, amely a tesztcsarnok padlójára kerül, egy központi szállítócsiga söpri el, amelyik visszaszállítja a használt mûtrágyát egy elkülönített tárolóba.

Forrás: www.hu.kverneland.com

 

 

MF 7626 Dyna-6 – új zászlóshajó az MF 7600-as traktorcsaládban

A Massey Ferguson professzionális középnehéz univerzális traktorai felfelé bõvülnek. A 2011-ben a hannoveri Agritechnica kiállításon bevezetett MF 7600-as sorozatban az MF már a második generációs SCR-technológiát alkalmazza. Többek között az élenjáró technikának köszönhetõen az új erõgépcsalád számos nemzetközi elismerést sepert be, mint például a 2012-es Év Arany tervezési díját. A négy kisebb modell nyár eleji bemutatása után büszkén prezentáljuk a sorozat zászlóshajóját, az MF 7626-ot. A típusválaszték bõvítéssel az MF 7600-as traktorok a 140 – 255 LE-s szegmensben kínálnak elsõszámú megoldást.

 

 


 

 

Az MF 7626 Dyna-6 hajtómûvel, és hathengeres 7,4 l-es, teljesítmény szabályozó funkcióval ellátott, maximálisan 280 LE teljesítményû AGCO POWER e³ SCR motorokkal van ellátva. A maximális nyomaték 1145 Nm, amelyet az erõforrás már 1500 f/p-en lead. A 40 vagy 50 km/h-s végsebességet így alacsony motorfordulat mellett lehetséges elérni.

Olyan gazdálkodóknak és bérvállalkozóknak kínál páratlan hatékonyságot a sorozat legerõsebb tagja, akik kiváló teljesítményt, megbízható üzemelést és meggyõzõ teljesítmény/súly arányt keresnek egy középnehéz univerzális traktorban. Csakúgy, mint a traktorcsalád kisebb modelljeiben, 3 felszereltségi szint közül lehetséges választani az egyedi igényekhez igazodva. A választást az Essential, Effizient vagy Exclusive felszereltségi szintek jelentik. A felszereltségi verziók az automatizáltságban, illetve a teljesen új fülke komfortszintjében térnek elegymástól.

A következõkben tekintsük át az MF7600-as sorozat kulcs jellemzõit: 



- kilenc új modell 140-tõl 255 LE teljesítményig (Iso Max,Teljesítmény szabályzó nélkül) 

- A modellel választhatók félpowershift vagy teljesen automatikus hajtómûvel, valamint Essential, Effizient, Exclusive felszereltségi szintekkel 

- Vadonatúj külsõ

 

Az Arany Tervezési Díj nyertese a család 

- A legújabb SCR motortechnológia, 2. generációs AGCO SISU POWER motorokkal 

- Extra hatékonyság a Dízel Oxidációs Katalizátornak (DOC) köszönhetõen 

- Megújult kipufogó megoldás a kiváló kilátás, valamint a minimális károsanyag kibocsátás érdekében.

Optimális üzemanyag és AdBlue fogyasztás – a katalizátor karbantartás és szervizigény mentes 

- Vadonatúj fülke 

- Új domború üvegfelületek a jobb kilátás érdekében 

- Új tervezés 

- Új fülketartó bakok

- Megújult kartámla kiegészítõ funkciókkal 

- Új kartámla különbözõ, szabadon választható Joystick funkciókkal 

- Control Centre Display CCD (MF 8600-ból) – a Massey Ferguson kijelzõ monitor evolúciója

All-in-one - „minden egyben” munkagép vezérlési rendszer - magasabb kezelési komfort és hatékonyság 

- Megújult fülkerugózási megoldás  - Magasabb biztonság és páratlan kényelem 

- Élenjáró megoldás a részletekben is - A legegyszerûbb karbantartási és szerviz megoldások

Forrás: www.austrodiesel.hu

 

 

Telepi egytengelyes letoló (ASW) kocsik

A „billentés nélkül” történõ ürítési módot használó pótkocsik, számos elõnyük miatt, egyre több területen jelenek meg. Újabb terület a telepen való belsõ használat. A Fliegl vevõi kívánságra ezért elkezdte a letoló kocsik egytengelyes változatának gyártását is.

Telepi belsõ szállításnál más szempontokat kell figyelembe venni, mint a szántóföldi használatnál, vagy szántóföldrõl szállításnál. Kevésbé hangsúlyos a nagy méret, fontosabb a mozgékonyság. Az egytengelyes konstrukció könnyen tolatható.

Sokkal könnyebben, gyorsabban, mint a forgózsámolyos kocsi. Mivel egytengelyes, elmarad a tandem futómûvel járó kopás. A kocsi a traktoron támaszkodik, ennek elõnyeit mindenki ismeri (megoszlik a súly, jobban „tapad” a traktor). Ürítéskor (hátrafelé letoláskor) felfelé már nincs szüksége további magasságra, ha befér az ajtón a jármû, le tud üríteni. Halomra tolatva, kitoláskor magasabban ürül a rakomány, mint a billentõsöknél. Hátra ürít, ami a legjobb ürítési mód,(a kerekek nem járnak „anyagban”). Gyorsabban ürít, mint a billenõs, 30 %-kal kevesebb olaj kell a leürítéshez, Ennyivel kevesebb olajat vesz ki a traktorból. Az ürítés sebessége szabályozható, megszakítható, újra kezdhetõ.

 

 


 

 


 

 

A trágya letolásakor tiszta marad a plató télen és nyáron is. Mivel a nedves anyag maradéktalanul távozik, télen nem az oldalfalra, platóra fagy rá. A kitolófal 70 fokos dõlésû lapjáról jobban lecsúszik az „anyag”. A hátsó ajtó hidraulikával a fülkébõl nyitható-zárható.

Rugózás nélküli, de rendelhetõ rugózással is. Telepre nem szükséges, de vizsgáztatható. Legnagyobb össztömeg 11 000 kg, 3-4 tonna önsúlyú traktor már dolgozhat vele. Viszonylag nagy térfogata segíti a jó használhatóságot. Lehet alsó, vagy felsõ kapcsolású a vonórúdja, az MTZ-k alsó horogjára is akasztható. Teljesen horganyzott kivitel.

Az egytengelyes kocsik használhatóságát a múltból sokan ismerik, bízunk benne, a jövõben ennek a kocsinak a használhatóságát is sokan fogják élvezni.

Forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de

 

 

Új John Deere alkalmazás segít a kombájn hatékonyság optimalizálásában

 

 


 

Egy kombájn hatékonyság optimalizáló alkalmazást fejlesztett ki a John Deere okostelefonokhoz. Az applikációval alternatív beállításokat végezhetünk a John Deere W- és T-szériás kombájnokon különbözõ kultúrák és cséplési feltételek esetében, nappali vagy éjszakai munkában. Az alkalmazás Android és iOS által támogatott és 8 nyelven ingyenesen elérhetõ.

Forrás: www.deere.com

 

 

 


 

 

 

 

Vadonatúj Massey Ferguson BETA kombájn sorozat Skyline fülkével

A Massey Ferguson öt és hat szalmarázóládás MF BETA kombájncsaládja mostantól teljesen új Skyline fülkével és számos újdonsággal érhetõ el a jobb komfort és termelékenység érdekében.

Az új Skyline fülke a legjobb kilátást, kényelmet és kezelést garantálja a Massey Ferguson legnagyobb darabszámban értékesített sorozatához. A további változtatások pedig olyanok, amelyeket általában csak a prémium kategóriájú gépekben lehet megtalálni.

 

 


 

 


 

 

A Skyline fülke beltere kiváló munkahelyet teremt, a kilátás elsõrendû a hangszigetelt üvegfelületeken át. A teljesen új kartámla Powergrip vezérlõkarral van ellátva. A fülke a legmodernebb Techtouch terminállal van ellátva, amely teljesen automatikus ellenõrzést és vezérlést biztosít az automatikusan, több terményt is kezelni képes kijelzõn keresztül.

A fülke egyedülálló funkciókkal és kezelõszervekkel van ellátva és a legjobb minõségû anyagok felhasználásával építettük meg. Nem pusztán jól mutat, de a kezelõk “minõségérzete” is maximális. Luxus tulajdonságaival és egyedülálló felszereltségével a Skyline fülke új etalont teremt.

A Skyline fülke minden 2013-as szezonra rendelt Massey Ferguson Beta sorozatú kombájn esetében alapfelszereltség lesz (MF 7360 – öt szalmarázóládás 276LE*-s, illetve hat szalmarázóládás MF7370 360 LE**-s kombájnok). Mindkét kombájn továbbra is elérhetõ ParaLevel rendszerrel, amely lejtõs talajon 20% -ig véges szintkiegyenlítést. (*Max teljesítmény, **Max teljesítmény, további 30LE-vel ürítéshez)

MF BETA 7300 sorozatú kombáj felszereltség 2013-tól:



- Vadonatúj, kényelmes fülke kiváló kilátással a zajszigetelt üvegfelületeken keresztül. Klímakontrol légkondicionáló és fûtõ berendezés új oldaltükrökkel és világítóberendezéssel.

- Eredményes és egyszerûen kezelhetõ funkciók az új kezelõkarnak és kartámlának köszönhetõen. Powergrip kezelõkar és 10.4 collos Techtouch terminal.

- Elektronikusan állítható rosták, amelyeket be lehet programozni az automatikus terménybeállításokba, csakúgy mint a visszatérõ anyag ellenõrzést. Mindkettõ adatot a Techtouch monitoron lehet megjeleníteni.

A Bõséges helykínálatú Skyline fülke felépítése



A Skyline fülke teljesen új fejlesztés –a biztonságos megújult fülkelépcsõtõl kezdve, egészen a mindenre kiterjedõ újdonságokra a fülke tetejétõl a küszöbig. A legmodernebb és legjobb minõségû anyagokból építjük meg a belteret, a kezelõk élvezni fogják a modern technológia elõnyeit, amelyek javítják a kezelést és növelik a kényelmet. A teljesen automatikus légkondicionáló fûtõ berendezéssel az alapfelszereltség részét képezi.

A nagy felületû, íves szélvédõ kiváló kilátást garantál a kulcs területekre a kombájn elején, illetve a szélekre is még a legszélesebb vágóasztalokon túl is. Az üvegfelület laminált (többrétegû) biztonsági üvegbõl készül, amely magában foglal egy egyedi, “Trosifol” zajcsökkentõ réteget is.

A kiváló szigetelés végett, ez a réteg lehetõvé teszi, hogy a kezelõ csendes kényelemben dolgozzon. A légrugózású vezetõülés alapfelszereltség, amelyet egy kényelmes pótülés egészít ki. A pótülés alatt hûtõ és rakodóhely található. Az állítható kormányoszlop minden testméretû kezelõnek tökéletesen beállítható, illetve karcsú tervezése révén nem gátolja a kilátást a vágóasztalra.

Külsõleg a fülke letisztult és elegáns vonalai harmóniában állnak az új megjelenéssel. Vadonatúj, H9-es munkalámpák állnak rendelkezésre - 4 darab a kabintetõ mindkét szélén és 3 darab a kabin aljába építve. A fényár garantált. Ugyancsak újak az elektronikus vezérlésû és fûtött, kettéosztott visszapillantó tükrök is, amelyek teljesen új dimenziókat nyitnak a hátratekintésben és a kombájn oldalára való rálátásban.

 

Hatékony irányítás a tenyerében



Az új kezelõkar a vezetõülésbe van integrálva és teljesen állítható mind oldalra, mind fel-le. Puha, minõségi anyagaival a könyöktámasz kiváló kényelmet garantál. Pontosan a kezelõ tenyere alatt található az új Powergrip vezérlõ, amely ugyancsak erõsíti a “top-minõség” érzetet. Az ergonómikus megformázású kar pontosan a tenyér alá simul. A kezelõkaron a leggyakrabban használt gombokat és kapcsolókat ujjal, valamint hüvelykujjal lehetséges vezérelni.

A kar elõre és hátra mozgatása gyorsítja, illetve lassítja a kombájnt. A hátramenetet a kar háttámláján lévõ gombbal lehet aktiválni. Négy kapcsoló a kar alatt aktiválja a fontos, de kevésbé használt funkciókat, mint például a cséplõmû és vágóasztal aktiválást, négykerék meghajtást és új, elektromos parkféket.

Rugalmas, membrán gombok kerültek a kezelõkarral ellátott kartámla jobb mellsõ oldalába a kevésbé használt funkciókhoz, mint például repcekasza és elektromos rostaállítás. A finom tapintású gombok felülete kiemelkedik, amely által könnyû kezelni és érezni õket. A gombok direkt összeköttetésben vannak a Techtouch terminállal a beállítások azonnali kijelzése érdekében.

 

A Techtouch terminal átveszi az irányítást



Jól láthatóan, a kartámla elején helyezkedik el a Techtouch terminál, amely a központi kijelzõ és kezelõfelület. Ez a terminál kijelzi az összes munkavégzést és beállítást, illetve automata beállításokat tartalmaz több terményhez is.

A kezelõk választhatnak, hogy a Techtouch terminál érintõképernyõjén végeznek változtatásokat a beállításokban, vagy az egyedi, navigátor támlán, amely forgó adatbeviteli egységet tartalmaz.

A kijelzõmonitor négy részre van osztva és a kezelõk választhatják ki mi kerüljön megjelenítésre ezen szekciókban. Az általános információs képernyõ mindig megjelenik a kijelzõn és mutatja a motorfordulatszámot, a haladási tempót és más fontos kombájn és motor információkat..

A “kombájn” fõmenü megmutatja a beállításokat minden fõ funkcióhoz, mint például a vágóasztal magasság, dobkosár mellsõ és hátsó nyitás, szelelõ fordulatszám és rosták. A szemveszteség ugyancsak kijelzésre kerül.

A kezelõk kiválaszthatnak olyan információs monitor nézeteket is, amelyek részletes visszajelzéssel látják el õket a kombájn állapotáról, mint például a tengely fordulatszámokról.

A képek az alapfelszereltségnek számító hátsó kameráról akár teljes képernyõre is kijelzésre kerülhetnek. Lehetséges azonban osztott képernyõben, a 4 szekció egyikére

 

Új aratási funkciók



Újdonság a Massey Ferguson MF BETA sorozatában, hogy mostantól elektronikusan lehetséges állítani és szabályozni a rostákat a fülkébõl. Az értékek megjelennek a Techtouch terminálon és ezeket a beállításokat el is lehet menteni, hogy késõbb ugyanabban a terményben elõ lehessen hívni õket a memóriából.

Ez a funkció a visszatérõ anyag mennyiség kijelzés mellett lehetõvé teszi a kezelõ számára a kombájn maximális teljesítményének kihasználását.

Új, elegáns megjelenés



A vadonatúj Skyline fülke mellett a Massey Ferguson bemutatja az MF BETA 7360 és MF BETA 7370 kombájnoknak legújabb sikkes és elegáns megjelenését. A gépek nemcsak praktikusak funkcióban, de mutatósak megjelenésükben is.

Az új modellek az elõzõ verziók minden élenjáró tulajdonságát megtartják, mint például az egyedi MCS rendszer rotoros leválasztót, alacsony üzemelési költségeket és az extra alacsony üzemanyag-fogyasztást is köszönhetõen az SCR rendszerrel ellátott motoroknak. Az egyedi ParaLevel önszintezõ rendszer hatékonyságot garantál lejtõs területen, egészen 20% szintkiegyenlítésig. A ParaLevel rendszerrel (gumizástól függõen) a 3,5 m alatti szélesség is tartható közúti közlekedéshez.

Forrás: www.austrodiesel.hu