MENÜ

Gép-Mix - a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával

Oldalszám:
2014.01.23.

A világ legerõsebb embere húzta a vetõgépet
Az „Év traktora” díj elsõ szponzora a Trelleborg
Betakarítási bemutató 2012
Cenius mulcskultivátor: új verzió, új felszerelés
Deutz-Fahr zöld sor hírei
EIMA – „Hangos” már a nemzetközi gépforgalmazók weboldala
Elõzetes: Érkezõ újdonságok
Növekszik a DRAKKAR sorozat

 

A világ legerõsebb embere húzta a vetõgépet



6000 nézõ elõtt ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját a Väderstad-Verken.

 

 


 

 



Magnus Samuelsson, a világ legerõsebb embere ámulatba ejtette a közönséget, ahogy elhúzta a 3 méteres Rapid vetõgépet, ami 4,7 tonnát nyom. A vasárnapi ünnepségen 6000 vendég volt jelen. Ráadásul JAS Grippen vadászgépek nyitották meg a ceremóniát. Az ünnepi beszédet a megye kormányzója, Elisabeth Nilsson mondta.

 


 

 





Az ünnepi ceremóniát a megye kormányzója, Elisabeth Nilsson beszéde nyitotta meg.

„Hihetetlenül lenyûgözött bennünket Magnus bemutatója, aki puszta kezével elhúzta a Rapid vetõgépet. A mezõgazdasági munkagépek nagy vonóerõ igényûek, de Magnus bebizonyította, hogy egymaga elbír egy vetõgéppel”, mondta Fredrik Lundén, a Väderstad-Verken értékesítési igazgatója.

 


 

 

 





Magnus Samuelsson maga is évek óta gazdálkodik Östergötland régióban, így hát jól ismeri a svéd mezõgazdaságot.



„Nagyszerû érzés volt, hogy részt vehettem a Väderstad-Verken 50 éves születésnapi ünnepségén. Számomra ez volt a vetõgép-húzás világpremiere, ami különösen fantasztikus jelenet volt a több ezres tömeg elõtt.”

 


Ráadásként JAS Grippen vadászgépek nyitották meg a show-t.

 

 


A vasárnapi ünnepségen 6000 vendég vett részt.

 




A látogatói központ az elõtérben, hátul pedig a gyártói bázis.

 



20 000 Rapid vetõgép Östergötland síkságtól Szudánig





A Väderstad-Verken az 1990-es évek elején kezdte el a Rapid vetõgépek gyártását, melyekbõl 20 év alatt, mára 20 000 darab került értékesítésre Östergötland régiótól egészen Szudánig.



A Väderstad-Verken dinamikusan terjeszkedik, legutóbb Dániában nyitott alközpontot. A gyártói kapacitását legutóbb 5000 m2-rel növelte, új alkatrész-raktárbázis építésébe fogott és a Nybble-i a látogatói központot is kibõvítette. Miközben folyamatosan új termékeket és megoldásokat fejleszt.



„A Rapid vetõgép sikere abban áll, hogy sokoldalúan használható függetlenül attól, hogy a termelõ például közvetlenül a tarlóba vagy szántásba akar vetni, vagy akár csökkentett menetszámú technológiában kívánja alkalmazni”, mondja Bo Stark, a skandináv országok értékesítési igazgatója.

 

 


 

 

 

 



Az „Év traktora” díj elsõ szponzora a Trelleborg



Egy hosszú távú megállapodás aláírását követõen a Trelleborg hivatalosan is az „Év traktora” díj elsõ hivatalos szponzora.

 

 


 

 





Az olasz Trattori magazin által 1998-ban elindított díjat 16 éves múltjával együtt ítélik oda a vezetõ mezõgazdasági gépgyártóknak az innovatív traktor design és technológia elismeréseként.



A bírálóbizottság 21, az európai mezõgazdasági ágazat legbefolyásosabb kiadványainak publicistáiból áll, akik értékelik a teljesítményt mind a szántóföldi és a speciális traktorok esetében terepi körülmények között.



A nyerteseket az EIMA Nemzetközi kiállításon (2012. november 7-11., Bologna) mutatják be, ahol a Trelleborg is kiállítja legújabb gumiabroncsait és komplett kerék megoldásait.

 

 


 

 

 

 

 



Betakarítási bemutató 2012



Betakarítás, bálázás és termény - valamint bálaszállítás - ezek álltak a KITE Zrt. július eleji gyakorlati bemutatójának középpontjában. A Zichyújfaluban 12 John Deere kombájnt, bálázót, JCB rakodót, JOSKIN pótkocsit továbbá bálagyûjtõk együttes munkáját láthatták a betakarítási bemutatón. Olvassa el cikkünket

 

 


 

 

 





Cenius mulcskultivátor: új verzió, új felszerelés



Az Amazone a három-gerendelyes Cenius mulcskultivátor sorozatát egy új, vontatott Cenius-T-modellel bõvítette. A 3 m, 3,5 m vagy 4 m munkaszélességû vontatott modellek legfontosabb elõnye, hogy a kisebb emelõerejû traktorok is képesek ezen munkagépeket szállítani.

 

 


 

 



A traktorra történõ felkapcsolás egy vonórúdon keresztül történik, melyet a traktor (III. kat.) alsó függesztõkarjába kell csatlakoztatni. Futómûként a sávosan tömörítõ kerék szolgál, mely a talaj visszatömörítését is végzi. A munkagép kiemelés és leengedése a hidraulikus mélységállítással történik.

 

 


 

 





Ezenfelül az Amazone mostantól a már ismert simító-egyengetõ rugós pálca-sor és sima egyengetõ tárcsák mellé csipkézett egyengetõ tárcsákat is kínál – mind a függesztett mind pedig a vontatott Cenius modellekhez. A 460 mm-es csipkézett tárcsák gondoskodnak a megfelelõ munkaminõségrõl valamennyi talajfeltétel mellett és még intenzívebb bekeverést nyújtanak, mely nagy elõny lehet nagy mennyiségû szerves anyag esetén. A csipkézett tárcsák csapágyazása hasonlóan, mint a sima tárcsák esetén teljesen karban-tartásmentes. A tárcsák túlterhelés biztosítása a bevált gumituskós elemekkel történik. Ezenfelül lehetõség van a szélsõ borító tárcsák kiegészítõ beállítására is. Ezeket külön lehet munkamélységben is szögben is állítani annak érdekében, hogy minden körülmény mellett tiszta átmenetet lehessen elérni.

 


 



Forrás: www.amazone.hu

 

 

 

 





Deutz-Fahr zöld sor hírei



A Deutz-Fahr szálastakarmány-kezelõ gépek termékpalettája több mint 100 éves múltra tekint vissza, kiváló fejlesztõi munka és gyakorlati tapasztalatok tették elõremutatóvá az alkalmazott technológiát.




 

 

 



A Deutz-Fahr szálastakarmány-kezelõ gépek termékpalettája több mint 100 éves múltra tekint vissza, kiváló fejlesztõi munka és gyakorlati tapasztalatok tették elõremutatóvá az alkalmazott technológiát. Széles és átfogó termékpaletta jellemzi a termékeket, melyek kifejlesztésénél minden esetben a cél a leghatékonyabb megoldások biztosítása a gazdáknak, a legnehezebb munkakörülményekre tervezve, melyek könnyebbé, hatékonyabbá teszik a mindennapi munkavégzést. Közös jellemzõjük, hogy a gépek a világ legmodernebb gyáraiban készülnek, melyek a szálastakarmány- kezelés gépeire vannak specializálódva, ezzel biztosítva a legkiválóbb minõséget a gyártási folyamatban. Olyan gyakorlatban is bevált fejlesztések jellemzik a Deutz- Fahr munkáját, mint például a tárcsás fûkaszáknál alkalmazott és a „Heavy Duty” vágószerkezet a háromszög profilú vágótárcsával, kitûnõ vágási eredményekkel. A rendsodrók és rendterítõk a gondozásmentes olajfürdõs hajtómûvel szerelve, valamint a bálázóknál alkalmazott „OptiCut” elõzúzó rendszer 14 és 23 késes kivitelben.



Ezek mellett számos technikai fejlesztés fûzõdik a Deutz-Fahr nevéhez

Deutz-Fahr fûkaszák tárcsás illetve dobos kivitelben készülnek, függesztett illetve vontatott kivitelben, fronthidraulikára szerelve is.



Tárcsás fûkaszák:

Az egyedülálló, csak a Deutz-Fahr által alkalmazott háromszög profilú vágótárcsák, 3 pengével szerelve minden körülmények között biztosítják a tökéletes vágást. A tárcsák minden modellen párosan, összeforogva helyezkednek el, ezzel biztosítva a tökéletes átfedést.



A rendszer elõnye a hagyományos tárcsás kaszákkal szemben:



- Adott kaszaméret esetén több tárcsa és kaszapenge dolgozik, ami nagyobb vágási sebességet és területi teljesítményt eredményez.



- A páros összeforgó tárcsák szavatolják a tökéletes vágásképet.

 



Hátsó Függesztésû tárcsás kaszák

A Deutz-Fahr függesztett tárcsás fûkaszák 1,65 m-tõl 4,0 m-es munkaszélességig állnak rendelkezésre. Míg az SM 4.0 modellek függõleges irányban 90 fokig, lejtõ irányban 45 fokig addig az SM 5.0 modellek függõleges irányban 90 fokig lejtõirányban 36 fokig képesek üzemelni. Ezáltal alkalmassá válnak árkok, gátak, gátoldalak kaszálására. Egyszerû használat, megbízható munkavégzés és a már jól ismert Deutz-Fahr sajátosságok jellemzik ezeket a gépeket.

 

Szársértõs fûkaszák

Az SM 5.0 szériájú modellek ujjas szársértõvel kétféle méretben 2,40 és 3,00 m munkaszélességben, míg gumihengeres szársértõvel 2,40 m-es munkaszélességben állnak rendelkezésre. Az ujjas szársértõket fõleg fûfélékhez ajánlja a Deutz-Fahr, míg a gumihengeres szársértõ tökéletes szárroppantást végez lucernában. A szársértésnek köszönhetõen akár 2 nappal korábban betakarítható a termény.





Mellsõ függesztésû tárcsás fûkasza

Az SM 5.30 FRC modelljelzésû frontfüggesztésû kasza gumihengeres szársértõvel rendelkezik és 3,00m-es szélességben dolgozik.





Vontatott, tárcsás fûkasza

Az új Deutz-Fahr DIM széria a világ minden részérõl beérkezõ felhasználói tapasztalatok alapján lett kifejlesztve, ennek eredményeképp jött létre az új modell 3,2 és 3,5 m munkaszélességgel, gumihengeres szársértõvel, bal oldali valamint központi vonórúddal.



Deutz-Fahr Swatmaster rendképzõk és rendterítõk.



Swatmaster jellemzõk: 

Egyedülálló rotorház. A tányérkerék és a kúpkerék egy zárt házban található, ahol a kenés – típustól függõen– olajjal vagy zsírral történik. A rotor tengely, a villatartók és a meghajtótengelyek a maximális támasztás és a hosszú élettartam érdekében dupla csapágyazással rendelkeznek.



További elõnyök:

- Karbantartásmentes rendszer, nincsenek csuklópontok vagy illesztések, amelyek kikophatnak



- Automatikus rotor felfüggesztés, ami biztosítja a sima járást



- Az elsõ kerékben lévõ nyomás kiküszöböli az ujjak pattogását



- A négykerekes futómû biztosítja a tökéletes talajkövetést, ezáltal a tiszta munkavégzést és nagy sebességet.



Nagy kapacitású egyrotoros gépek

A Deutz-Fahr egyrotoros gépei közül az SWM 3921-es és a 4621-es típus szerepel a hazai kínálatban.



A 11 és 13 villatartó karra karonként 4 dupla villával szerelt, 1 rotoros rendképzõk, a nagy gépek teljesítményét és munkaminõségét nyújtják a kisebb gazdaságok számára is. Levehetõ karjai megkönnyítik a területek közti vonulást.



A sokoldalú megoldás:

Rendkívüli sokoldalúsága miatt az SWM 7131-es modell ideális választás kis-és nagygazdaságok számára egyaránt. Akár 12,5 méterrõl kell összegyûjteni a terményt egy nagy rendbe, akár 2 keskeny rendet kell készíteni 1 menetben.



Nagy teljesítmény

A Deutz-Fahr SWM 6341 és 8441 nagyteljesítményû centrál rendképzõk 6,3 és 8,4 m munkaszélességgel. Ezt a 2 típust a legnagyobb igénybevételre tervezték, erõs központi vázzal és a már ismert olajfürdõs hajtómûvel. Minden egyes rotoron 12 villatartó kar van 4 villával.

 



Deutz-Fahr Condimaster rendkezelõk:



Fõbb jellemzõk:



Váz: A condimaster rendkezelõk vázszerkezete két „U” profilú szelvénybõl van összehegesztve, ami egyedülálló stabilitást nyújt a gépnek, ezáltal a rendkezelõ ellenáll a legintenzívebb igénybevételnek is.



A hajtómûház: A Deutz-Fahr által alkalmazott zárt hajtómûház a nyitott megoldásokhoz képest hatékonyabbá teszi a kenést. A hajtómûháza a vázhoz van rögzítve, de nem része annak és nincs teherviselõ szerepe. Ez biztosítja a nyugodt, külsõ káros hatásoktól mentes hajtástovábbítást, ami megnöveli a gép élettartalmát.



Csuklópontok: Nagy keménységû perselyek zsírozási lehetõséggel rendelkeznek, ami nagymértékben megnöveli a csuklópontok élettartamát. Sérülés esetén könnyen cserélhetõk.



Határszórás: A határszórás központilag, a traktorkabinból szabályozható. A kereten lévõ munkahenger segítségével a rendterítõ hidraulikusan elfordítható, így a mezsgyérõl a terület közepe felé szórható a termény.



Rugós fogak: A fogak 10 mm-es átmérõjû, kiváló minõségû rugóacélból készülnek. A rugóspirál átmérõje 20%-kal nagyobb a megszokottnál, ami kivételes rugózást és élettartamot garantál.



Lengéscsillapítás: A függesztõkeret 2 oldalán lévõ rugós kitámasztó korlátozza a rendterítõ haladási irányba történõ kilengését. A csillapítás mértéke a terményhez és talajkörülményekhez illeszkedõen szabályozható. Ez egyenletesebb szórásképet, nagyobb haladási sebességet és hatékonyságot eredményez.

 



Deutz-Fahr Condimaster rendkezelõk:



Com 4621: Ez a rendterítõ 4,6 m-es munkaszélességgel rendelkezik. A kis önsúly és az ennek ellenére masszív felépítése miatt



Com 5521, 6821, 7621: Ezek a rendterítõk 5,5 m-tõl 7,6 m-ig terjedõ munkaszélességgel rendelkeznek. Munkaszélességtõl függetlenül jellemzõ a Condimaster rendkezelõkre a robosztus hajtáslánc és vázszerkezet, ami szavatolja a hosszú élettartamot és az üzembiztos munkavégzést.



COM11041: A COM11041-es modell 11 méteres munkaszélességével a legszélesebb rendterítõ a Condimaster gépsorban. A 8 rotor egyenként 7 villatartóval kényelmesen elbánik egy 3 méteres kasza 4 rendjével. A nagy fogaskerekek, a külsõ behatásoknak ellenálló csapágyak, az olajfürdõs hajtás nem igényel különkenést. A gép hidraulikus mûködésû, ami még egyszerûbbé teszi a használatot.

 



A Deutz-Fahr bálázók általános jellemzõi: Tömörebb bála, jobb minõség kevesebb költség.



A szénás technikában a terményszeletelésének kulcsfontosságú szerepe van. Az aprított termény sokkal hatékonyabban tömöríthetõ, ezáltal a nem kívánt levegõ teljes mértékben kipréselhetõ a bálából. A levegõ bennmaradása a bálában kedvezõtlen erjedési folyamatokat indíthat el.



Kíméletes a terménnyel, kíméletlen a teljesítményben:

A Deutz-Fahr adagolórotor egyedülállósága az egy tengelyen elhelyezkedõ terelõcsigákban és az adagoló fülekben rejlik. Ezáltal a hajtás-továbbítás egy oldalon történik, aminek köszönhetõen kevesebb lánc és lánckerék szükséges a rendszerhez. Ezzel a megoldással nem okoz gondot a nehéz, hosszúszárú, esetleg többször megázott termények egyenletes anyagtovábbítása. A berakódás eltömõdésveszélye pedig jelentõsen csökken.



Szabályozható vágásintenzitás:

Az Opticut vágómû 14 kése egyenkénti rugós késbiztosítással van ellátva. Így ha a kés találkozik egy kõvel, akkor hátramozdul a rugó ellenében majd visszaáll eredeti helyzetébe. A kések két pozícióban állíthatók: egy intenzív és egy normál vágási helyzetbe az igényeknek megfelelõen.



Tömörítõhengerek:

A bordázott aszimmetrikus „Bale Trak”- profilú tömörítõhenger kialakítás alacsony tapadási körülmények Pl.: száraz szalma esetén is megfelelõ forgatóerõt képes átvinni a terményre, így biztosítva a megfelelõ munkavégzést nyári napokon is. A bordás profilú tömörítõhenger garantálja a maximális bálatömörséget - két fél hengerbõl hegesztett kivitel belsõ merevítéssel - Bale Trak profil, a minden körülmények közötti munkavégzésért



Változóbálakamrás Deutz-Fahr bálázók

A fejlesztés a bála minõségének javítására és a bálázó teljesítményének növelésére összpontosult. Ennek eredményeképpen került kialakításra a Deutz-Fahr új változókamrás bálázója, melyet fõként széna, szalma, és pillangós növények eltakarításához ajánlunk.



Továbbfejlesztett bálakamra: A bálaképzés hevederekkel és hengerekkel történik, amely lényegesen jobb az eddig ismert módszereknél. A 3 tömörítõ henger az 5 hevederrel együttesen már a bálázás kezdetétõl biztosítja a tökéletes bálaforgatást, ami megkönnyíti a nyári idõszakban történõ szalma és szénabetakarítást. Mindezek mellett egyedülállóan kíméletes a lucernaszéna levélzetével is. A hevederek 90%-os kamra lefedettsége.



Új hálókötözõ egység:

Kötözéskor a hálóadagoló egység sebessége a bála forgási sebességének a 90%-a, így a Deutz-Fahr által alkalmazott hálókötözõ egység állandó feszességet biztosít a teljes háló használata alatt. A fix elõfeszítési áttétel, a legrövidebb és legközvetlenebb adagolási út együttesen biztosítja a tökéletes kötözést, tekintet nélkül a bála méretére és a termény minõségére.



Továbbá a Deutz-Fahr egyedülálló oldalirányú feszítõrendszerének köszönhetõen a szabványos háló túlnyúlik a bála peremén, ami még tökéletesebb bálaformát biztosít.



Forrás: www.dorker.hu

 

 


Aktuális kukorica világpiaci kilátások 





40 milliárd forintos pályázat indul az állattartó telepek korszerûsítésére 



Augusztus 31-ig meghosszabbodik a fagykár hitelkérelmek benyújtási határideje 



Tegnap óta lehet beadni a Tanyaprogram pályázatait 



Augusztustól a forgalomba hozott bor mennyiségéhez igazodik az engedélyezés díja 



A kormány elkülönített 157 milliárd forintot a gazdáknak



Mintegy 120 millió forintos pályázat génmegõrzésre 



Tegnap óta pályázhatnak a fiatal gazdák! 



Jövõre minden eddiginél több támogatást kapnak a gazdák 



A kormány már októberben megkezdi a különleges tejtámogatások kifizetését

 

 

 





EIMA – „Hangos” már a nemzetközi gépforgalmazók weboldala



Hírek, információk után kutatva a külföldi gyártók weboldalán arra lehetünk figyelmesek, hogy szinte kivétel nélkül meghívókat találunk az EIMA Nemzetközi Mezõgazdasági Kiállításra. A 2012. november 7-11. között megrendezésre kerülõ kiállítás mintegy 137.000 m2 területen (117,000 m² fedett és 20,000 m² nyitott terület) várja az érdeklõdõket. A július 18-án kiadott elõzetes információk szerint a szervezõk 40 ország gyártóját, 140 nemzet látogatóit várják az olasz városba. További információk a kiállításról

 

 

 

 

 

Elõzetes: Érkezõ újdonságok



Egyelõre még ugyan homályba burkolózva, mégis egy kis figyelemfelkeltés céljából adjuk közre, hogy július 17-én megtartott Claas Nemzetközi sajtótájékoztató keretében bemutatta a szálastakarmány betakarításhoz és a gyártott kombájnokhoz kapcsolódó fejlesztéseit a német gépgyártó. A gyakorlati bemutató helyszínéül az enyingi Mikó Tanya szolgált, ahol számos fejlesztéssel ismerkedett meg a nemzetközi szaksajtó. Az Agro Napló összefoglalóját a szeptemberi lapszámban olvashatják az érdeklõdõk.

 

 

 

 



Növekszik a DRAKKAR sorozat



Az egyre sikeresebb DAKKAR sorozatot további tagokkal bõvítették, így már 5 modell áll a Joskin kínálatában: DR6600/29D180, DR7600/33D180, DR8600/37D180, DR8600/37T180 and DR9600/41T180.



Így a DRAKKAR sorozat hasznos térfogata DIN szabvány szerint 29-tõl 41 m3 –ig terjed. A befogadóképesség egészen 54 m3 –ig tovább növelhetõ a legnagyobb modell esetében.



Drakkar: a többcélú felhasználású pótkocsi



Az innováció mindenképpen az ürítésben rejlik. A mozgó homlokfal egy ultra nagy ellenállású (U.H.R. – Ultra High Resistance) öngördülõ futószalag segítségével vezetett. Az anyag így szó szerint szállítva kerül le kocsiról. A felépítményt kifejezetten gabonára tervezték. Az elülsõ fal segítségével a kocsi teljesen kiüríthetõ miközben megakadályozza, hogy az anyag az oldalsó vagy az elülsõ falon távozzon. Fontos kihangsúlyozni a nagy kitárolási konzisztenciát, ami nem tömöríti az anyagot: a mozgó fal az anyaggal együtt halad annak nyomása nélkül.



Hátul a szállítószalag automatikusan visszafordul. A kis teljesítmény nagyban csökkenti az üzemanyag-felhasználást. Az ürítés optimális: stabilitás, biztonság, gyorsaság jellemzi. Az ürítés mellett a rakodást is ki kell hangsúlyozni. A hátsó fal felõl bálával vagy egyéb más csomagolt anyaggal is feltölthetõ.