Amint arról lapunk is beszámolt korábban, az Agro Legato Kft. Innovációs Nagydíjban részesült 2011-ben. A XIX. Alföldi Állattenyésztési és Mezõgazda Napokon, Hódmezõvásárhelyen beszélgettünk Dudás János ügyvezetõ igazgatóval és Vranovics Károly értékesítési menedzserrel eredményeikrõl, az eddig megtett útról.
A fejlesztés 2008 elején indult, elõször természetesen csak elméleti síkon, rajzasztalon. Mint mindenki más a világon mi is részegységekbõl tervezzük és építjük berendezéseinket. Megpróbáltuk az egyes egységeket úgy megválasztani, hogy a lehetõ legkedvezõbb legyen az ár és maximálisan megbízható legyen. Az egyszerûségre, könnyû kezelhetõségre törekedtünk. Az elsõ beruházások 2009-ben történtek, ez egy szerencsés évünk volt, hiszen néhány hónap alatt sikerült eladnunk birkára, kecskére és tehénre is fejõgépeinket. Utána jött a Hódmezõvásárhelyi Termék Nagydíj, ami nagy lökést adott az ismertségünknek a médián keresztül. 2009-ben léptünk ki az exportpiacra is.
A termékeket folyamatosan fejlesztettük ez idõ alatt is. Próbáltunk új dolgokat belevinni a tenyésztõi igényeket, észrevételeket is figyelembe véve. 2009-ben sikerült építeni a Vajdaságban egy fejõházat, ami fontos mérföldkõ volt a cég életében. Ezután sorra kaptuk a megrendeléseket Szlovákiából, Bulgáriából, Romániából. A Vajdaságban nagyon népszerû lett a Hungaro Lact technológia, jelenleg 30 berendezésünk üzemel a térségben, abszolút piacvezetõk vagyunk – s mindezt 3 év alatt értük el. Elsõsorban a magyar ajkú területeken indultunk el, de ma már szép számmal vannak más nyelvû partnereink is, ahol a névválasztás nem jelentett problémát. Igaz ez a többi országra is!
Piaci elképzelésünk az volt, hogy „hézagkitöltõ” berendezést és technológiát fejlesszünk ki. 5 évvel ezelõtt úgy tûnt, a tejtermelésre szakosodott kecske- és juhfarmok termékei – tej, sajt, feldolgozott készítmények – hosszú távon is piacképesek, így fizetõképességük is egyre erõsödni fog. Úgy ítéltük meg, hogy a kis és közepes tehéntartók is meg fogják találni helyüket a piacon, így érdemes az õ igényeiknek megfelelõ technológiába fektetni. Más oldalról, ami nálunk a kis- és közepes, az a szomszédos országokban az egész piac. A nagy nyugati fejõberendezéseket gyártó cégek nem fektettek hangsúlyt erre a farm méretre, és szinte egyáltalán nem a kecskére, birkára. Ez az a piaci rés, amit mi felismertünk, s elindultunk ezen az úton.
A másik említésre méltó elõnye a technológiánknak a kedvezõ ár, a nyugati konkurensekhez képest. Kiderült, a kis- és közepes tehenészetek, valamint a kecske- és juhtartók, meg tudják venni ezeket a berendezéseket, meg tudják finanszírozni a beruházásokat. Külföldön teljesen befutott, ismerté és sikeressé vált a termék, Magyarországon a kecske- és birkafarmokra fókuszáltunk. Az eredmény, hogy az elmúlt 3 évben a kecske–birka fejõgép tendereket szinte kizárólag mi nyertük meg. Ennek egyik fontos állomása, Magyarország legnagyobb juh fejõberendezése, egy 2 x 30 állásos fejõház megépítése, vagy az ország elsõ 24 állásos karuszel rendszerû juh fejõház átadása a múlt héten.
Több szakmai díj mellett a már említett 2009-es Hódmezõvásárhelyi Termék Nagydíját és az Innovációs Szövetség 2011-es Nagydíját kell kiemelni. Az agrár kategóriában indulva nyertük el ezt az értékes elismerést. A rendszer nagy elõnyeként emelte ki a bíráló bizottság a moduláris felépítést, a bõvíthetõséget, a kedvezõ árat, exportpiacokon való eredményes megjelenést és a gyártó cég számára folyamatos piacbõvülési és árbevétel növelési lehetõséget. Olyan terméket kerestek, ami gazdasági szempontból is igazolhatóan sikeres tud lenni a jövõben. Természetesen elõnyt jelentett a magyar tulajdon, magyar gyártóbázis és szervizháttér. Elmondhatjuk, elértük a szakmai elismerés csúcsát ezzel a díjjal, hiszen a Parlamentben átvenni egy ilyen díjat, felemelõ érzés!
A cég filozófiája, hogy a mai hullámzó piaci viszonyok között alapvetõ létérdek a több lábon állás, az elégedett partner megszerzése és megtartása, ami hosszú távú üzleti kapcsolatot jelent.
-an-