MENÜ

Újdonságok Hannoverbõl - I. rész

Oldalszám: 54-56
2014.01.28.

Fontos technikai ismeretekkel gazdagodhattak a kiállítás résztvevõi, ez mellett aktuális és friss információkat szerezhettek a nemzetközi gyártók legújabb termékeirõl. Az Agro Napló a következõkben – a teljesség igénye nélkül – röviden ismerteti a kiállításon résztvevõ gyártók fontosabb újításait.

 

 

CASE IH az Agritechnica kiállításon



A Case IH a 2011-es Agritechnica kiállításon mutatta be a két új kombájn termékkörén kívül az új gépmodelljeit.



Magnum CVX: új fejlesztésû, fokozatmentesen változtatható áttételû sebességváltó; Case IH Hatékony Teljesítmény rendszer; 6 modell, a legerõsebb tagja 419 lóerõ maximális teljesítményû.



Maxxum: 6 új modell 143 és 176 lóerõ teljesítmény tartományban; több mûszaki újítás: köztük a Case IH Hatékony Teljesítmény rendszer – legfontosabb eleme az SCR kipufogógáz tisztítás rendszerrel felszerelt és teljesítmény optimalizált motor – és a Multicontroller konzol.



Puma: legfontosabb fejlesztés: a sorozat valamennyi modellje fel van szerelve a Hatékony Teljesítmény rendszerrel – számos üzem-anyagtakarékos elõnyt biztosít a szántóföldön.



Axial-Flow 130-as és 230-as kombájn széria: legfontosabb mûszaki alkotóeleme továbbra is az Axial-Flow rotor ismét átalakítva és továbbfejlesztve.

 


 







Újdonságok a Jaguar silózóknál



A CLAAS a Jaguar 980 és Jaguar 970 típusú silózóinál egy új, Dynamic Power motorteljesítmény-vezérlés megoldással mutatkozott be a hannoveri Agritechnica kiállításon. A vezérlés a motorteljesítményt az aktuális betakarítási feltételekhez igazítja automatikusan, és csak annyi erõt követel a motortól, amennyire szükség van. Ez energia- és üzemanyag-megtakarítást eredményez.



Az eddigi duplamotoros technológiát a Jaguar 980-asban egy 12 hengeres, a Jaguar 970-esben pedig egy 8 hengeres MAN motor váltotta fel. A Jaguar 930-960 típusokat továbbra is 6 hengeres, soros OM 460, illetve V8-as OM 502 Mercedes-Benz motorokkal szerelik.



További újdonságok:



- Automatikus szecskahosszállítás.

- Kidobó-ventilátor hézagállítás automatikus tisztítómechanizmussal.

- Új, nagy teljesítményû szemroppantó.

- Frissített CEBIS szoftver.

- Opciós munkalámpák.

 

 


 

 

 

Egy arany- és két ezüstéremmel gazdagodott a Fendt



A szakmai zsûri aranyéremmel tüntette ki a Fendt Guide Connect rendszerét, melynél két traktort egy gépkezelõ tud irányítani. A traktor gépkezelõ nélkül rádiójelekkel kommunikál az elõtte haladó traktorral, miközben a traktorok kormányzása GPS-jelekkel automatikusan történik. A „vezértraktor” gépkezelõje mindkét traktort felügyeli, miközben a kezelõszerveken keresztül teljes mértékben hozzáfér a második traktor összes funkciójához. Ezüstéremmel díjazták a front hidraulikán található terhelést enyhítõ szabályzó eszközt. A szabályozott fronthidraulika segítségével a talajvezérelt gépek (kaszák, zúzók, hótolók stb.) által a talajra kifejtett nyomása a traktorfülkébõl a terminálon keresztül állítható. A helyzetérzékelõ a munkaeszköz helyzetét érzékelve aktívan szabályozza a rendszerben a nyomást. A Fendt Cargo Profi homlokrakodóba (képünkön) szerelt érzékelõk és szabályozás révén a munkaeszköz használhatósága jelentõsen javult, és új funkciókkal bõvült, – ami szintén egy ezüstérmet jelentett. A gém és a munkaeszköz két végpozíciója programozhatóvá vált, így a munkatartomány beállítható (memória-funkciók). A mérlegfunkciók és a dõlési szenzorok adatait is rögzíti a gép. Újítás a Cargo Profiban a rázófunkció, a sebességarányos csillapítás, valamint a végállás-csillapítás.

 


 

 





A világ elsõ NonStop bálázó-csomagolója



A Krone Ultima az elsõ teljesen automatikusan és folyamatosan mûködõ bálázó-csomagoló kombináció, mely a bála kötözése és lerakása közben megállás nélkül mehet tovább. Ezért a forradalmi innovációért a 2011-es Agritechnica kiállításon a Krone ismét elnyerte a DLG aranyérmét. A gyakorlati tapasztalatok alapján az Ultima-val akár 50%-kal nagyobb teljesítmény érhetõ el. A kötözés ideje alatt az elõtömörítõ kamra gyûjti össze az anyagot, mely alul-felül egy-egy hevederbõl áll. A változtatható formájának köszönhetõen a kamra nem csak elõgyûjtésre, hanem egyidejûleg elõtömörítésre is szolgál. Az elõtömörítõ kamra, a szemi-varió bálakamra és a traktorvezérlés (TIM) megfelelõ összjátékának köszönhetõen garantált a folyamatos munka és a tömör bálák. Hasonlóképp újdonság a megemelt bálakamra, melybõl a bála közvetlenül a csomagoló asztalára esik, ami így szintén a munkafolyamatot gyorsítja. Egy további fontos ilyen újdonság az új Tractor Implement Management (TIM), mely leegyszerûsítve a bálázó és a traktor ISOBUS-on keresztüli kommunikációját jelenti: vagyis, a traktor sebességét a vezérlés automatikusan a bálázó terheltségi fokához igazítja. Ezzel a bálázó túletetése elkerülhetõ, s a bála elegendõ ideig tartózkodik a kamrában, hogy elég tömör legyen.

 

 


 





2012-es év kombájnja – New Holland CR széria



A New Holland legújabb generációs CR iker rotoros betakarítógépei kombájn kategóriában elnyerték a 2012-es év gépe díját. Újdonságnak számít a gyárilag rendelhetõ gumihevederes Smart-TraxTM elsõ járószerkezet, amely amellett, hogy nedves, ingoványos talajon biztosabb vonóerõ hatást garantál, nagyságrendekkel nagyobb felfekvõ felületet biztosít, mint egy gumiabroncs, így a talajkárosító hatás is jelentõsen lecsökken. A gumiheveder két féle, 610 és 762 mm-es szélességben rendelhetõ. A keskenyebb gumiheveder is dupla akkora felfekvõ felülettel bír, mint a legszélesebb 1050 mm szélességû gumiabroncs. A gumihevederek nyújtotta keresztirányú stabilitás elõnyei pedig különösen a széles gabona vagy kukorica adapterek használatakor érvényesülnek. Az EcoBlueTM SCR technológiával mûködõ erõforrások az üzemanyag-fogyasztást 10%-kal csökkentik az elõd modellekhez képest. Az új CR kombájnokban dolgozó 9–13 literes Cursor erõforrások 449-tõl 571 LE-ig terjedõ maximális teljesítménnyel bírnak. Az évrõl évre folyamatosan fejlesztett VarifeedTM gabona adapterek a 2013-as év elejétõl könnyített alumínium szerkezettel, 12 és 14 méteres munkaszélességben lesznek kaphatók.

 

 




 

 

A Massey Ferguson 7624 Dyna-VT az Agritechnica kiállítás gyõztese!



A teljesen új MF 7600-as sorozat zászlóshajója megnyerte a „Golden Tractor for the design” (Tervezési arany nagydíj) díjat a 2011-es hannoveri Agritechnica kiállításon, valamint döntõs volt az év traktora díj mezõnyében is!



Ezzel a Massey Ferguson újra bizonyította, hogy az élenjáró technikai megoldásokat megbízható, költségtakarékos és ügyfélbarát módon juttatja el partnereihez.



A teljesen új MF 7600-as széria bevezetésével a Massey Ferguson négy, nagy teljesítményû, sokoldalú traktormodellt jelenít meg a piacon. Ezek a gépek a jól bevált, díjnyertes technológiát a legújabb, kis fogyasztású motorokkal ötvözik. Továbbá az új traktoroknak – az MF hagyományokat követve – kiváló a kezelõi kényelme az átalakított vezérlõkaroknak és fülkének köszönhetõen.



Az MF 7600-as széria rendelhetõ Dyna-6 (fél-powershift) vagy Dyna-VT (fokozatmentesen változtatható áttételû) sebességváltóval egyaránt. Az MF 7600 mindegyik modelljének meghajtásáról AGCO SISU POWER e³ motor gondoskodik, amely 2. generációs Szelektív Katalitikus Redukciós (SCR) technológiával van ellátva. A motorok 185–235 LE teljesítménnyel, valamint 6,6 l és 7,4 l-es hengerûrtartalommal rendelkeznek. A megfelelõ modell kiválasztását a számos változó használati igényhez tervezett, három különbözõ felszereltségi szint segíti. A teljesen áttervezett fülke nagyobb helykínálatot és jobb kilátást eredményez. Külsõleg az MF 7600-as traktorok a „nagytestvér” MF 8600-on bevezetett formai elemeket követik.

 


 

 





Valtra N163 – a legerõsebb négyhengeres traktor a piacon



A Valtra N széria csúcsmodelljei az N163 Versu és Direct modellek, melyek a legerõsebb négyhengeres traktorok a világon 163 LE teljesítménnyel alapkivitelben és 171 LE power boost-tal. Az AGCO e3 SCR motortechnológia csökkenti az üzemanyag-felhasználást 5–10%-kal. Ezenkívül a részecske- és a nitrogén-oxid-kibocsátás töredékére csökkent a korábbi technológiához képest. Az SCR technológia csökkenti a motorhûtés szükségességét és tisztábban tartja a kenõolajat, így meghosszabbítva a motor élettartamát. Az új szoftver és az átdolgozott váltó, mind a fokozatmentes, mind pedig a powershift modellek esetében optimális teljesítményt biztosítanak minden körülmény között.



Az újratervezett orr rész tovább javítja a kilátást. Az új reflektor és tompított fényszórók megkönnyítik az éjszakai vezetést, valamint fontos biztonsági eszközök. Az elõzõ modellekhez képest az elsõ futómû úgy lett kialakítva, hogy az elsõ kerekek nagyobb szögben forduljanak, ezzel csökken a fordulókör. Az üzemanyagtartály kapacitását 203 literre növelték.



Az N sorozatú traktorokhoz kérhetõ gyári beépítésû automata kormányzás elõkészítés vagy akár teljes (System 150) automata kormányzás is, mely a mûholdas navigáció segítségével néhány centiméteres pontossággal képes irányítani a traktort. A gyárilag szerelt AGCOMMAND jármûkövetõ rendszer és az adatrögzítésre szolgáló eszköz figyeli a traktor helyzetét, üzemelését és hatékonyságát.

 


 

 





Megújuló MLT széria



A teleszkópos rakodók piacáról is egy újdonsággal találkozhattak a látogatók. A hazai piacvezetõ márka, a Manitou bemutatta az új MLT 840 típust. A rakodó két különbözõ teljesítményû motorral lesz elérhetõ, egy 115 Le-s és egy 137 Le-s változattal. A megújuló MLT széria elsõ tagja már megfelel az EUR III/B normáknak. A 840-es maximális emelési kapacitása 4000 kg, emelési magassága 7,55 m. A gép megtartotta kompaktságát a maga 2,36 méteres szélességével, a 2,4 méteres magasságával és a 3,98 méteres fordulási sugarával. A hazai felhasználók számára az új típus legkorábban 2012 második felétõl lesz elérhetõ.

 


 

 





Weidemann újdonságok



A Weidemann Vertical Lift System biztonsági rendszerét, a T4512 és T6025 típusú teleszkópos rakodók széria tartozékát, innovációs díjjal tüntették ki a hannoveri Agritechnica kiállításon. A biztonsági rendszer segítségével a gémszerkezet leengedésekor, az automatikus teleszkóp visszahúzásnak köszönhetõen, a súly függõlegesen és nem elõre ívelõen mozog lefelé, így elkerülhetõ a veszélyes elõrebillenés vagy a túlterhelés miatti munkamegszakítás. A VLS rendszer jelentõsen növeli a biztonságot és a hatékonyságot.



Extrém munkákhoz extra robosztus gépet ajánl a Weidemann. Az eddigi kínálat legnagyobb törzscsuklós teleszkópos rakodógépe néhány alapvetõ változtatással még izmosabbá vált. A masszívabb hidakkal és teleszkóp szerkezettel, a két munkahengeres kormányzással, a megnövelt teljesítményû hidraulika rendszerrel, a magasabb üzemi súllyal, valamint a széles kerekekkel a Weidemann a kategóriájában a legerõsebb törzscsuklós teleszkópos rakodógépet kínálja.

 


 


 

 



Megérkezett TONI



Öt ezüstérmet ítélt az Agritechnica bírálóbizottsága az Amazone-nak. Köztük volt az új Amapad (képünkön) részére kifejlesztett WindControll és HeadControll. További kitüntetettek az új AcuraSpray, SmartRefill és WorkToZero fejlesztések és a BoomWash szórókeret tisztító berendezés.

 

 


 





Ezüstéremmel díjazta a bíráló bizottság a Claas Agrosystems, az Amazone és további öt munkagépgyártó (Horsch, KaWeCo, Lemken, SGT és Zunhammer) közös együttmûködésébõl született eszközt, a TONI-t (Telematics ON Implement). A Toni lehetõvé teszi a vontató és a vontatott munkagép teljesítményadatainak eljuttatását az ISOBUS-on keresztül az irodába. Az eszköz egyúttal a mindenkori, a vontatóval és a függesztett munkagéppel elvégzett munkák elemzésének, kiértékelésének, beállítási optimalizálásának és dokumentálásának a távdiagnosztikai rendszereként is szolgál.

 

 



Trimble kormányautomatika – új megoldás a kormányzásban



Az amerikai gyártó idén õsszel bõvítette termékpalettáját, mellyel már elérhetõ a hazai gazdálkodók számára az Ez-Pilot kormányautomatika. A kormánykerék közepére helyezett eszköz egy erõs, léptetõ-motoros meghajtás segítségével fordítja el a kormányt. Alkalmazhatósága nem kötött egyetlen márkához vagy a gazdaság gépparkjában szereplõ géphez sem. A kormányoszlopba integrálható motor fogaskerekek nélkül is gyorsan képes reagálni a kormányzási feladatokra. Felszerelése gyors és egyszerû, valamint könnyen átszerelhetõ egyik géprõl a másikba. A kezelõfelület (Trimbe CFX-750 vagy Trimble FmX), néhány kábel, és a szintén új T3-as dõléskompenzáló egység kevés helyet foglal el, ez által a kabinban ezek már bárhová elrejthetõk. Az új T3 dõlés kompenzátor biztosítja, hogy azonnal, és tökéletesen reagáljon a jármû kormányzása az egyenetlen talajokon, vagy a domboldalakon is. Így az egyenes a terepviszonyoktól függetlenül egyenes marad. Felhasználási területe nem csak erõgépekre korlátozódik, de széles körben alkalmazható kombájnok, önjáró permetezõk, valamint olyan nehezen kormányozható gépek esetében is, mint például az önjáró permetezõk vagy mûtrágyaszórók.