Az elmúlt hónapokban sokat olvashattunk a szaksajtóban a Naturalma márkanév alatt sorakozó almafajták jellemzõirõl, illetve az ezen fajtákra alapozott klub rendszerû termesztésrõl. Idõközben megalapításra került a Naturalma® Zrt., mely a klubon belül termelt gyümölcs központilag szervezett marketingjével foglalkozik.
A rezisztens, mutatós, tárolható és kiváló ízû Naturalma® fajtákat, a Lunát, a Siriust, az Oriont, a Red Topaz-t és a Rozelát sokan keverik össze az ipari célra termesztett, alacsonyabb élvezeti értékû rezisztens fajtákkal, holott ezek a fajták jó minõségû asztali almák.
A fajták megismertetése és népszerûsítése érdekében a Naturalma® Zrt. munkatársai országjáró körútba kezdtek a meghatározó gyümölcstermõ tájakon. Az országos elõadás sorozat június végén kezdõdött és év végéig folytatódik. Az elõadásokon elhangzanak a fajták termesztésével, termesztési értékével, valamint egyéb specifikumaival kapcsolatos jellemzõk, de szó esik a Naturalma® Zrt. terveirõl is. A program igazi értéke, hogy központi forrásból finanszírozott, tömegmédiás reklámkampánnyal kívánják elérni azt, hogy mire a klub elsõ gyümölcsei megjelennek a piacon, addigra a Naturalma® termékek már keresettek legyenek. A marketing alap a Naturalma® oltványok árába épített hozzájárulásból tevõdik össze, amely éves szinten több tízmillió forintos reklámra fordítható forrást jelent. A hazai gyümölcstermesztésben eddig nem volt példa arra, hogy fajtákat, vagy védett gyümölcs márkanevet reklámozzanak a hazai médiában. Az egyébként is kiváló termesztési és élvezeti értékekkel rendelkezõ fajták hatékony reklámmal támogatottan már egy hiánypiacra fognak belépni.
Ezt az értéket ismerték fel azok a vállalkozások és termelõk, akik az országjáró elõadássorozat elsõ állomásain megjelentek és azok, akik már a Naturalma® Zrt. leendõ tulajdonosaiként 2011 õszén ültetvényeket létesítenek az új fajtákból.
A Naturalma® Zrt. munkatársai szeretnének mindenhová eljutni, ahol az új fajták után érdeklõdés mutatkozik. A legnagyobb érdeklõdés a 2010-2011 telén rendezett kóstolóval egybekötött fajtabemutatókat kísérte, melynek során 350 termelõ ismerhette meg testközelbõl az új fajták ízét. Ezért munkatársaink úgy tervezik, hogy országjáró elõadásaik helyszínén novembertõl kezdve anonim fajtakóstoltatást is fognak tartani.
Ha Önt is érdeklik a Naturalma® Program újdonságai, kérjen egy kóstolással egybekötött diás bemutatót munkatársainktól.
Hívja munkatársainkat!
Uhrinné Anikó (06-30/278-1597)
Varga Levente (06-30/605-5642)
Kónya Roland (06-30/488-4470)
Babicz Szabolcs (06-30/278-1598)