MENÜ

MF 8600-as széria: a kisfogyasztású nagytraktor

Oldalszám:
2014.02.07.

 

Ezért olyan szempontok is elsõdleges figyelmet kaptak, mint a robosztusság, hosszú élettartam, alacsony üzemelési költségek. A jövõ technikai megoldásai közül az SCR szelektív katalitikus redukciós rendszert emelhetjük ki jelentõs fejlesztésnek, amely a világon elsõként került be sorozatgyártású traktorba. A hagyományos Massey Ferguson értékeket is magáénak tudja a vezérgép család. Ilyenek például a maximális fokú kényelem, üzemanyagtakarékos motorok és egyszerûen kezelhetõ hajtómûvek. Egyszóval az MF 8600-as minden modellje esszenciája annak, hogy mi is tesz egy traktort Massey Fergusonná.

 


 

 

Erõ és teljesítmény – 6 hengeres AGCO SISU Power motorok

Egy 270–370 LE kategóriájú traktor egyik elsõdleges elõnye és használati értéke maga a fizikai teljesítmény. A 8600-as sorozat minden tagjában 6 hengeres, 8,4 l-es AGCO SISU Power motorok garantálják a lóerõket és nyomatékot. A legkisebb MF 8650 270 LE teljesítményt és 1400-as motorfordulaton leadott 1185 Nm nyomatékot biztosít. A vezérgép MF 8690-es 370 LE-vel és 1540 Nm-rel rendelkezik. A kivételesen alacsony motorfordulaton rendelkezésre álló nyomaték ideális nehéz terhek húzásához és jótékony hatással van az üzemanyagfogyasztásra. Ez akár 15%-os üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet más hasonló kategóriás traktorokkal szemben. A motorok nemcsak erõsek, de fejlettek is: mindegyikük megfelel a TIER III B emissziós elõírásoknak és hengerenkénti 4 szelepes Common Rail technológiával készülnek.

 


 

 

Robosztusság = idõtálló beruházás

A teljesítmény kordában tartásához és kihasználásához megfelelõ felépítmény szükséges. Az MF 8600-as sorozat tagjai mind új, nagy teherbírású mellsõhíd öntvényt kaptak és új típusú segédváz szerkezetet.

A hosszú tengelytáv és a több, mint 10 tonnás önsúly a nehéz szántóföldi munkáknál jelentenek stabilitást és robosztusságot. Az emelési kapacitás jól mutatja a traktorok képességeit: a mellsõ emelõmûre 5 tonnás terhet függeszthetünk, míg a hátsó három pontnak 12 tonna az emelési kapacitása. A Profi Magazin, Németország vezetõ független mezõgazdasági szakújság mérése alapján a 2008 óta tesztelt összes traktor közül az MF 8690- nek volt a legnagyobb a hasznos terhelhetõsége*.

* Hasznos terhelés: saját megengedett összsúly mínusz a vezetõ nélküli tényleges önsúly.

 

Dyna-Vt sebességváltó – a fokozatok nélküli sikerek kulcsa



Minden MF 8600-as traktorban alapfelszereltség a teljesen fokozatmentesen mûködõ Dyna-VT hajtómû DTM dinamikus traktorvezérléssel. A rendszernek három fõ elõnye van: maximális termelékenység, teljes vezetõi kényelem és optimális üzemanyag-felhasználás.

A fokozatmentességnek köszönhetõen nincsenek rántások, szakadások, szünetek vagy felesleges fel-le kapcsolások a hajtásban. Az elõre beállítható sebesség memória (SV1 és SV2) lényegesen könnyebbé teszi az egyenletes haladást igénylõ munkákat illetve a táblavégi fordulókat. A kezelhetõség egyszerûségéért a kormány bal oldalán elhelyezett Power Control irányváltó kar gondosodik, amellyel nem csak irányt lehet váltani, de növelni és csökkenteni is lehet a sebességet. Bal kézzel, ujjheggyel mûködtethetõ, segítségével kuplungolás nélkül irányítható a traktor illetve a Park fékkel álló helyzetben rögzíthetõ. A jobb kéz teljesen szabadon marad a munkagépek vezérléséhez. Az alacsony üzemanyag-felhasználás és mûködési költségekért a DTM traktorvezérlés is felel. A rendszer, a menetsebesség fenntartása mellett mindig a lehetõ legalacsonyabb fordulatszámon tartja a motort. Ezzel elkerülhetõk a gázolajpazarló gyorsítások, „motorpörgetések”. A DTM automatikusan 800 és 2260 f/p között szabályozza a motort, de manuálisan, kézzel is be lehet állítani szûkebb tartományt. A végeredmény pofonegyszerû vezérlés, hatékony és gazdaságos üzemelés.

 

SCR – a jövõ technológiája már ma

A közúti szállításban már évek óta használt, megbízható technológia a világon elõször került be mezõgazdasági traktorba. Mûködéséhez, az AdBlue folyadék egy külsõ tartályból kerül befecskendezésre és semmilyen káros mellékhatása nincsen. A környezettudatosság mellett azonban direkt, forintokban mérhetõ elõnyei is vannak a rendszernek: növekedett motor élettartam és csökkent fogyasztás. A más, hasonló károsanyag-kibocsátási értékeket teljesítõ motorokkal (pl.: EGR szelepesek) összehasonlítva minimum 5% üzemanyagot takarít meg a rendszer. Ez akár több ezer liter üzemanyag megtakarítást is jelenthet évente. A motor élettartama azáltal növekszik, hogy a szennyezõ anyagok nem kerülnek visszavezetésre az égéstérbe és 15%-kal kevesebb hõ termelõdik.

Fülke kényelem



A Massey Ferguson kényelem szempontjából soha nem hozott kompromisszumot. A 8600-as sorozatnál sincs ez máshogy. A tervezésnél a törekvés az volt, hogy az akár 14-16 órás munkanap végén a kezelõ nem kimerülten hagyja el a traktort. A QuadLink mellsõhíd rugózás (opcionális), az alapfelszereltség részét képezõ fülkerugózás és a kiváló légrugós ülések elsõ osztályú munkahellyé teszik a traktorokat. Opcióban OptiRide és OptiRide Plus fülkerugózást lehet rendelni a maximális kényelemért. Maga a fülke 28%-kal tágasabb, mint az elõd MF 8400-é volt. A vezérlés egyszerû, a kezelõszervek ergonomikusan elhelyezettek és áttekinthetõk. Az általános anyagminõség tükrözi a kategória magas elvárásait.


 

 

„Az én Massey Fergusonom”

MF 8690 SCR • Öchschlager Zsolt (Göncruszka)

 


Milyen tipikus munkákat végez a géppel?

Szántásnál 7-es váltvaforgató ekével, 9 m-es nehéztárcsával dolgozunk, mélylazítást, „mulcholást” is végeztünk a géppel illetve 10 m-es kombinátorral 1000 l-es Bactofil tartályt függesztünk a mellsõ emelõmûre tavasszal.

Mi az erõssége a gépnek?



Nagyon könnyen kezelhetõ, kényelmes, megfelelõ a tapadása-súlya, soha „nem ugrál”, az erõt leadja a talajra-nem szükséges tárcsánál ikerkerék. Nagyon erõs és kifejezetten keveset fogyaszt.

Kellett-e nem tervezetten költeni a traktorra?

Mivel garanciális, nem. Egy garanciális cserét kellett végrehajtani, a kabintartó munkahengereket kellett cserélni gyári hiba miatt, de ezt gyorsan és szakszerûen elvégezték.

Az SCR rendszerrõl mi a véleménye?

Egyáltalán nem volt vele gond. Annyi összesen a teendõ, hogy 2-3 üzemanyagtanknyi gázolaj után újra kell tölteni. Az AdBlue szintjét kijelzõ mutatja.

Mi a véleménye a karbantartásról?

Egyszerû a hûtõkhöz, szûrõkhöz való hozzáférés.

Osztályozza a géppel való megelégedettségét 1-tõl 5-ig!

*****