A közelmúlt Gyöngyösön megtartott rendezvényének médiatámogatója az Agro Napló volt. A Biztonságos élelmiszerlánc – konferencia és szakmai dialógus szervezõjét, Tóthné dr. Pásztor Zsuzsa ügyvezetõ igazgatót kérdeztük az esemény kapcsán.
Honnan ered a konferenciasorozat ötlete?
Az FVM-ben töltött évek predesztinálnak arra, hogy foglalkozzak olyan aktuális témákkal, amelynek elengedhetetlen velejárója a társadalmi kommunikáció. Az elmúlt idõszakban a sajtó sokszor át nem gondolt módon szólt a magyar áruk minõségérõl, sok esetben negatív jelzõkkel. Meggyõzõdésem, hogy a magyar élelmiszer jó minõségû, és a világon bárhol megállja a helyét. Természetesen szükséges, hogy ezt jól tudjuk kommunikálni a fogyasztóknak. A fogyasztók igényeit meg kell fogalmazni a forgalmazók számára, a forgalmazók igényeit pedig a termelõknek, illetve a döntéshozóknak. Két évvel ezelõtt vetõdött fel a rendezvénysorozat ötlete, annak alapján, hogy több törvényt fogtak össze, illetve új törvényt alkottak az élelmiszerekkel összefüggésben.
A törvény megszületésekor határoztuk el, hogy elõször a törvényrõl, annak szükségességérõl kell konferenciát szerveznünk.
Melyek voltak a korábbi helyszínek, és kik az elõadók?
Budapesten kezdtünk, majd Szeged, Kaposvár és Debrecen elõzte meg az immáron ötödik, gyöngyösi helyszínt. Az elõadók szinte hagyományosan ugyanazok a szakemberek. Minden alkalommal dr. Süth Miklós szakállamtitkár úr vezeti fel a témát az élelmiszerbiztonsággal összefüggõ kérdésekrõl, a törvényrõl, a törvény bevezetésének tapasztalatairól.
Milyen tervei vannak a továbbiakat illetõen?
A törvényt véleményem szerint a fogyasztó oldaláról lenne érdemes megközelíteni – ezt most termelõi oldalról tesszük. A fogyasztó az igény oldaláról fogalmazza meg, mire van szüksége, és az õ akarata a legfontosabb – hiszen õ az, aki vagy leveszi a polcról a terméket, vagy sem. Eddigi rendezvényeink a törvénnyel összefüggõ szakmai kérdéseket feszegették, most arra keressük a megoldást, hogyan lehetne ezt a rendezvényt a nagyközönség, a fogyasztó számára is elérhetõvé tenni. A sajtó felelõssége is, hogyan kommunikálja az egészséges élelmiszert, annak fogalmát és fontosságát. A mi rendezvényeinknek arra kell fókuszálnia, hogy a problémás területeken megtaláljuk azt a célcsoportot, akiket befolyásolni tudunk a magyar élelmiszerek minõségével kapcsolatban. Regionális rendezvényekre gondoltunk, mert rendkívül fontos lenne, ha a Magyarországon jelenlévõ nagy multicégek a jelenleginél hatékonyabban tudnának foglalkozni azzal, hogy a „magyar árut a magyar polcokra” ne csak szlogen legyen, hanem, hogy a magyar árut a magyar fogyasztó jó minõségben meg is találhassa a magyar polcokon.