MENÜ

Megtartotta piacvezetõ pozícióját a Syngenta

Oldalszám: 26
2014.02.19.

A cég 2008-ban magyarországi üzleti tevékenysége legmagasabb árbevételét érte el, s 2009-ben a szûkülõ piac ellenére hasonló eredményt jegyez. A növényvédõ szer szegmensben 22,5 Mrd forint árbevételt realizáltak, és ez a kiváló eredmény második legjobb üzleti évüket jelentette.

 

 


A piaci részesedés alapján megõrizték, sõt, némileg növelték piaci részesedésüket – amely 31,6% a 2008-as év 31,3%-ához képest. A 70 milliárdos piacból kiszakított részük alapján tehát stabil piaci pozíciójuk van. Tavalyi sikereik három nagy húzóágazatuknak köszönhetõ: kukorica, vetõmagvédelem és olajos növények.



A 2009-es év kihívásai elsõsorban az aszály és az idõjárási anomáliák voltak, így 3,5 Mrd forinttal volt kevesebb a növényvédõ szer felhasználás a kimaradt permetezések miatt. A Syngenta a kihívásokra számos új termék bevezetésével reagált, ennek köszönhetik stabil piaci részüket.





A pénzügyi válság érintette a mezõgazdaságot is. A források szûkültek, a bankok pénzescsapjai elzáródtak; a termelõi finanszírozást más úton kellett megoldani. Ebben a Syngenta élenjárt – kereskedelmi partnerein keresztül a végfelhasználóknak hosszú fizetési haladékkal biztosította készítményeit úgy, hogy a tavaszi értékesítés árát csak a betakarítás után kellett megfizetni. A növényvédelmi szakmában pedig egyedülállóként zárták az évet kintlevõség nélkül.



Idén a piac lassan élénkül. Az év nagy kihívása a magas induló raktárkészlet és az alacsony felvásárlási árak. A szakmának 2010-ben komolyan kell számolnia a generikus növények jelenlétével is, és azzal, hogy a legálisakon kívül sok a bizonytalan eredetû. Sajnos a pénztelenség miatt az ilyen növények használatának fennáll a veszélye, következményei pedig beláthatatlanok élelmiszerbiztonsági, környezetvédelmi és humántoxikológiai szempontból. Mindezen kihívásra válaszolva a Syngenta szeretné piaci pozícióját megõrizni a komplex megoldásokra törekedve.