MENÜ

Magyar virtus és dán technika

Oldalszám: 68
2014.02.27.

A szolnoki székhelyû ALEX Kft. 1991 óta ismert és elismert szakmai körökben, mint a gabonaraktári anyagmozgató gépek gyártója és forgalmazója. Az Agritechnika kiállításon bemutatott új fejlesztésük prototípusa a gabonatárolók régóta megoldatlan feladatát teljesíti. Errõl tájékoztatja röviden olvasóinkat Kiss Sándor az Alex Kft. ügyvezetõ-tulajdonosa.

 

Kérem, fogalmazza meg, mi az újdonságuk lényege!

A dán céggel közösen létrehozott gépünk a síktárolók kitárolását oldja meg egy már lé

tezõ technika modern átgondolása eredményeként.

 

Mi az az elõny, ami ezt az újítást jellemzi a hasonló piaci termékekkel szemben?

A dán cég által tõlünk vásárolt know-how-t együttmûködve jelentõsen átdolgoztuk. Az új gabonafelszedõ gép elektronizált kivitelû. Emellett univerzális is, hiszen nemcsak a cikkcakk szalaggal használható, hanem egy annak helyére felszerelhetõ röpítõszalag segítségével direkt rakhatók a tehergépjármûvekre, ha azok be tudnak menni a magtárba. A gépen megújult a rádió távirányító, melynek segítségével távolabbról, akár egy irodából is (kamerák segítségével) irányítható a SKORPIÓ. A gép együttes, a

cikkcakk szalaggal és a T-428 típusú motoros járómûvû rakodószalaggal, akár a gabonaraktári rakodórobotok elõõrsévé válhat. A jelenleg a síktárolókban használt homlokrakodókkal szemben számos elõny sorolható fel a SKORPIÓ számláján.

 


 

Milyen méretû magtáraknál alkalmazható a gép együttes?

A jelenlegi változatot elsõsorban a dán és az észak-német magtárakra fejlesztettük ki. Ezek méretei leggyakrabban 40x20 m, így a SKORPIÓ egy 22 m-es cikkcakk szalaggal és egy 10 m-es rakodószalaggal ideálisan használható, de a cikkcakk szalag mérete válaszható 10 és 30 m között.

A jövõbeni fejlesztési elképzeléseikrõl hallhatnánk?



Tervezzük a cikkcakk szalag meghosszabbítását, ezzel a magyar és a környezõ országbeli felhasználók igényeinek is eleget téve. Nálunk a magtárak átlagosan 60 m hosszúak. Tervezzük még egy fémdetektor beépítését, valamint a por lekötését ködpárával. Távlatokban a kapacitás növelése lehet még reális igény, aminek megoldására készen állunk.