MENÜ

SIMA 2009 - Hangsúly a technológiai fejlesztésen és az innováción

Oldalszám: 54-55
2014.03.20.

Az idei 73. SIMA Nemzetközi Mezõgazdasági, Állattenyésztési Gép és Felszerelés szakkiállításra, – amelyet a növénytermesztõk és az állattenyésztõk beszállítóinak szerveztek Párizsban –, több, mint 200 ezer látogató volt kíváncsi, negyedük külföldrõl érkezett. A bemutatón több, mint 1 300 cég mutatta be kínálatát az érdeklõdõknek, a kiállítók fele külföldi volt.

 






 

 

A szervezõknek az újdonságok iránti elkötelezettségét jól mutatta, hogy a kiállításon számos terméknek ítélték oda az „Innovation Awards” elismerést. Különösen sokan érdeklõdtek a mezõgazdaság különbözõ termékei iránt, az állattenyésztést szolgáló berendezések és eszközök kínálatáról, valamint a kereskedelmi lehetõségekrõl is.

A szakmai fórumokon téma volt többek között a megújuló energiaforrások használata, továbbá a mezõgazdasági és erdészeti munkaterületek környezettudatos hasznosítása. A SIMA Agora, ahol kötetlen szakmai eszmecserét lehetett folytatni, szintén sok érdeklõdõt vonzott.

Michel Barnier francia mezõgazdasági miniszter nyitotta meg a szakkiállítást. Anne-Marie Idrac, francia külkereskedelmi államtitkár is látogatója volt a rendezvénynek. Emellett mintegy 50 országból érkezett, 300 külföldi hivatalos delegáció tett látogatást a SIMA-n.

A kiállításon Maul Vanda beszélgetett Patrice Duranddal, Entrepreneurs des Territoires – a francia agrár-munkavállalói érdekképviseleti szervezet – igazgatójával, aki áttekintést adott neki a francia mezõgazdaság helyzetérõl.

 


 



A SIMA mezõgazdasági gépkiállítást kétévente rendezik meg, és ez nálunk Franciaországban egy jelentõs szakmai eseménynek számít – mondta a francia szakember. Hozzátéve: „számunkra a SIMA egy randevúhoz hasonlatos leginkább, mivel jó lehetõség a kapcsolatépítésre.”

Az általam irányított szervezet feladata, hogy képviselje a francia munkásokat és különbözõ szolgáltatásokat nyújtson számukra. A szövetség 4 000 taggal rendelkezik Franciaország minden régiójából. Az általunk képviselt munkások a mezõgazdaság, az erdõgazdálkodás és a vidékfejlesztés legkülönbözõbb területein dolgoznak.

Tavaly és tavalyelõtt például az erdõgazdálkodásban dolgozni meglehetõsen kifizetõdõ volt, mostanra azonban ez a helyzet a gazdasági válság miatt megváltozott. – részletezte az igazgató. Szerinte jelenleg még nehezen megbecsülhetõ, hogy a mezõgazdaságban miként alakul a helyzet: több vagy kevesebb lesz-e a munka a jelenlegi gazdasági válság hatása miatt.



Ez év elején még úgy tûnt, hogy az elvégzendõ feladatok mennyisége megegyezik majd a tavalyival, de a gépvásárlás mennyisége már most csökkenést mutatott.

Franciaországban pár évvel ezelõtt volt rá lehetõség, hogy a gazdálkodók megvegyék saját gépparkjukat. De azóta az Európai Uniós támogatások jelentõsen csökkentek, így erre jelenleg már nem igazán van lehetõség. Ezért a gazdálkodók választás elé kerültek. Vagy megvásárolják a teljes gépparkot – persze kölcsönbõl –, és a bevétel nagy részét elveszi a visszafizetendõ törlesztõrészlet, vagy pedig bérmunkásokat alkalmaznak.

Azt kell, mondjam – jelezte Patrice Durand – , hogy Franciaországban a bérmunkások al-kalmazása egyre hatékonyabb. A termõföld ára ugyanis egyre magasabb, ezért, ha földet vásárol valaki, az legtöbbször már nem képes gépeket is venni. Ezért bérmunkásokat alkalmaz.

A termények ára általában régióról régióra változik, mivel a munkakörülmények és a földterület nagysága is eltérõ. A búza átlagára: 100 euro/ha, a csöves kukoricáé 100 euro/ha, a szemes kukoricaé: 115 euro/ha, a napraforgóé: 92 euro/ha, a szilázsé pedig 140–190 euro/ha.

-an-







A kiállítók szemszögébõl…

 






SULKY, Stéphane BILLEROT,

marketing felelõs

 

Számunkra a SIMA nagyon pozitív élményt jelentett. A látogatók körülbelül annyian voltak, mint tavaly (5%-kal csökkent a gazdasági válság miatt).

Azok a gazdálkodók, akik meglátogatták a SULKY standját, optimistán vélekednek a 2009-es francia mezõgazdasági géppiac alakulásáról.

Ennek ellenére a kelet-európai piacok (Lengyelország, Magyarország), de Oroszország és Ukrajna sem képviselte magát az idei kiállításon.

 

 

 






Alois Pöttinger

Maschinenfabrik Ges.m.b.H ,

Mag. Dr. Petra Kuchinka,

marketing igazgató

 



Nagyon meg voltunk elégedve a standunkra látogatók érdeklõdésük mélységével. Összességében az általános légkör jónak és pozitívnak mondható. Ez számunkra biztató jel, hogy ebben az évben növeljük a fejlesztések és a beruházások mennyiségét a francia mezõgazdasági berendezések szektorában. A kiállítás központjában a francia piac állt. A 2007-es kiállítással összehasonlítva ez volt az egyetlen észrevehetõ különbség, kevesebb volt a külföldi, több volt a francia látogató.

 

 








Landwirtschaftsverlag GmbH,

LEONIE BUHL, Agrár-Internet- Szolgáltatások



Ez volt az elsõ alkalom, hogy a SIMA-n kiállítottunk, amit nagyon pozitív él-ményként éltünk meg. Mivel most léptünk be a francia piacra, természetesen az elsõdleges célunk az volt, hogy a látogatók megismerkedjenek a TRAKTORPOOL-lal, képet kapjanak arról, hogy mivel is foglalkozunk. Kizárólag pozitív visszajelzéseket kaptunk azoktól a látogatóktól, akik látták honlapunkat. A versenytársaink is figyelemmel kísérték a kiállításon való ténykedésünket, de természetesen egy hazai kiállításon õk nagyobb mértékben voltak jelen.

 


 

 





SIMA magyar szemmel



Az AGRO NAPLÓ tulajdonosa Maul Vanda, aki Nagy Miklóssal, a Szegána Kft. ügyvezetõ igazgatójával, a MEGFOSZ elnökével a helyszínen készített interjút.

 


 

 





Agro Napló: Mi az ok amiért ellátogatott a kiállításra? Kik azok a partnerek, akiket szeretne meglátogatni?



Nagy Miklós: Európa egyik legnagyobb kiállítása a SIMA, ezért az ember mindig kíváncsi, hogy milyen újdonságokkal jelennek meg a különbözõ cégek. Természetesen a saját partnereinket is meglátogatom, úgy vélem, hogy õk is sok tapasztalatot szereznek majd a bemutatón, milyen irányokban is végezzék a fejlesztéseket. Itt meg lehet tudni milyen új gépekre, esetleges módosításokra van szükség, a piaci sikerhez. Ez a kiállítás alkalmas a CLIMMAR (Európai Gépforgalmazók Szövetsége) tagjainak találkozóira is.

A francia elnökség találkozókat szervez, ill. szervezett a kiállítás idõtartama alatt. A megbeszélések alkalmat adnak az európai trendek megismerésére.





A.N.: Lát különbséget a magyar és a francia kiállítások között? Ha igen, mi az?



N.M.: Az Agro+Mashexpon mindig azt szoktam mondani a beszállítóimnak, a gyártóknak, hogy ez a magyar bemutató jóval kisebb ugyan, mint a francia vagy a dán, de az Agro+Mashexpo a miénk. Nekünk ebbõl kell megélnünk. Ezért mindenki próbálja a legújabb gépeit elhozni, bemutatni a kiállításon. A szakember hozzátette: évek óta ez tendencia. Egyre igényesebbek a standok, több információ, vagyis egyre inkább európaivá válik az Agro+Mashexpo is. Régen mindig azt mondtuk: Magyarország Eu-rópa közepe, és ezért rajtunk keresztül mennek a különbözõ országokba a gépek, a berendezések. Ide jöttek el meglátogatni bennünket, akár orosz, ukrán vagy egyéb piacokról is. Ez a súlypont most úgy néz ki, hogy áttevõdött Csehországba, Brnóba, ahol nagyon felfutott az ott rendezett kiállítás.





A. N.: Tervez újdonságot behozni a közeljövõben a magyar piacra?



N. M.: Az ember folyamatosan figyeli a piacot, hogy lát-e valamilyen újdonságot, amire a magyar piacon igény volna, és átgondolja, hogy miként lehetne az új terméket a piacra bevezetni. Meggyõzni a vevõket, hogy érdemes kipróbálni az újdonságot, érdemes rá költeni. A látogatás végére biztos találok egy pár olyan eszközt, ami érdekes lehet a magyar felhasználók számára is. Azt láttuk kollégáimmal, hogy a gazdálkodók szeretnének fejleszteni, szeretnének beruházni, de a sok rossz gazdasági hír elbizonytalanítja az embereket. Ezért a gyártók sok terméke bennragadt a piacon, a raktárban áll. A másik gond, hogy a forint árfolyama gyenge, ami egy magas áremelést eredményezett. További nehézség, hogy akinek voltak hitelei vagy lízingeltek gépeket, nagyon megnõtt a finanszírozási költsége, az árfolyam hirtelen változása miatt. Aki viszont szeretne hitelt felvenni vagy lízingelni, nehezebben jut pénzhez, ez a folyamat sokkal lassúbb lett.

További veszély a magyar mezõgazdasági piacon a találgatások a támogatásokról, azaz, hogy lesz, vagy nem, és mikor. Egyértelmûvé tette a magyar agrárkormányzat, hogy ebben az évben új géptámogatás nem várható. Az MVH-nak és az FVM-nek is az a célja – jelezték –, hogy a már kiírt pályázatok finanszírozását befejezzék, azokat olyan pozícióba hozzák, hogy mielõbb ki lehessen fizetni a támogatásokat, hogy minél hamarabb az uniós pénz beforogjon a gazdaságba, most új pályázatok kiírásával nem foglalkoznak tudomásom szerint – mondta Nagy Miklós.





A. N.: Összefügg a pályázatok kiírása a gépvásárlási kedvvel?



N. M.: Igen, ez évek óta tendencia, torzítja a beruházásokat, mert a gazdálkodók gyakran olyan eszközöket vásárolnak meg, amire nem biztos, hogy a legnagyobb szükségük lenne, de mivel van rá támogatás, akkor abba próbálnak befektetni, de ez torzíthatja a beruházásokat. Úgy gondolom, az idén alacsonyabb lesz a forgalom, mert ez már most érezhetõ, de messze van még az év vége, de nagy változásra nem számíthatunk.

Nézze meg Ön is:

www.agronaplo.hu/hirek/2416

www.agronaplo.hu/videok/95