MENÜ

Fókuszban a termelõk igényeinek kielégítése

Oldalszám: 14-15
2014.04.08.

A Pioneer márka stabilitásának titka


A 2007-es rendkívüli aszály után idén minden tekintetben jobb évet fog zárni a magyar mezõgazdaság. Repcébõl, napraforgóból kiváló terméseket takarítottak be a gazdák, és kukoricából is átlagot meghaladó eredmények várhatóak. Igaz, a kukoricák július végi állapota rekordot ígért, azonban az augusztusi száraz, meleg periódus valószínûleg csökkentett a termésen. A végsõ eredmény kialakulásában nagy szerepe lesz annak, hogy az egyes hibridek hogyan reagáltak a szemkitelítõdéskor jött melegre.

 

 

Magyarországon a Pioneer mindhárom növény vetõmagpiacán kiemelkedõ szerepet tölt be. A vetõmagipar mellett a Pioneer piacvezetõ a mikrobiológiai termékek (széna, szilázs és szenázs adalékok) piacán és meghatározó a kukorica hibridvetõmag elõállításban. Így összességében a Pioneer, mint márka, a magyar mezõgazdasági termelés egyik mozgatórugója, termékein keresztül a gazdák sikereinek egyik záloga.

Filozófiánk egyik alappillére, hogy a Pioneer csak akkor lehet sikeres, ha a termékeit termelõk sikeresek, gazdálkodásuk megfelelõ nagyságú profitot termel. Ennek eredményeként a Pioneer minden tudományos tevékenysége, szolgáltatása, termelõi kapcsolata mögött a termelõ igényeinek legteljesebb fokú kielégítése áll. Mivel ez így nagyon általános, nézzünk néhány példát:



1. Repce: a magyar, a kelet-európai, illetve európai repcetermesztés jelentõs fejlõdésen ment keresztül az elmúlt néhány év során. Ez igaz a vetésterület és termésmennyiség növekedésére is. Hazánkban is sok termelõ ismerte fel a repce jelentõségét és azt, hogy ez a növény nem az extenzív szántóföldi kultúrák közé tartozik. Ahhoz, hogy jövedelmezõ, esetleg extra profitot adó növény legyen a technológia minden elemét be kell tartani és az inputokat is oda kell adni.

 


 

 


 



A Pioneer Európában és ezen belül Magyarországon is bevezette a féltörpe (semidwarf) hibrideket MAXIMUS® márkanéven. Ezek a hibridek rövidebb száruk miatt gyakorlatilag nem dõlnek meg, versenyképes és betakarítható – kevesebb veszteséggel járó – termést adnak. Ez egy valódi innováció, amely a termelõk oldaláról megfogalmazódó igényt elégíti ki. Nem is maradt el a siker. 2008-ban mind Európában, mind hazánkban jelentõs teret nyertek a MAXIMUS® hibridek. A Pioneer új szereplõ a repce vetõmag üzletben, 2008. év volt a harmadik szezonunk. Ennek ellenére Magyarországon ma már 13% körüli részaránnyal bír (1. ábra) – köszönhetõ ez annak, hogy a termelõk valós igényének kielégítését tekintettük célnak. A termelõk amellett, hogy megtapasztalták a MAXIMUS® hibridek elõnyeit építhettek a Pioneer-re mint márkára. A márkára, amely már más területeken – kukoricahibridek, vetõmagminõség, adalékanyagok stb. – bevált.



2. Kukorica: a kukoricában a Pioneer mind Európában, Kelet-Európában és Magyarországon is piacvezetõ. Természetesen ez önmagában nem lenne elegendõ a sikerhez. Jó példa a megbízhatóságból, a stabilitásból származó termelõi bizalomra a 2007-es év. A termelõk azt tapasztalták, hogy a megelõzõ három, kedvezõ csapadékellátottságú, jó kukoricaterméseket hozó év után 2007-ben minden képzeletet felülmúló aszály sújtotta a kukoricákat. A Pioneer kukorica hibridjei – ahogy azt máskor is tapasztalták – azonban jól ellenálltak a vízhiánynak, nemritkán jelentõs terméstöbblettel felülmúlva a versenytárs hibrideket. A tapasztalatból következtetéseket vontak le, amelynek eredményeként a Pioneer hibridek részaránya Magyarországon 2,6%-kal nõt, így a Pioneer 36,4%-kal piacvezetõ (2. ábra). Hasonló tendencia érvényesült Európában és Kelet-Európában – ezeken a kukorica vetõmagpiacokon a Pioneer mintegy 3%-kal nõtt – természetesen szintén piacvezetõ pozíciót elfoglalva.

 


 


 



Meggyõzõdésünk, hogy a termelõk igényeit kielégítõ termékek mindig köthetõek egy adott márkához. A gazdák bizalma, amellyel 2008-ban is megtiszteltek bennünket mutatja, hogy a Pioneer több, mint egy kukorica-, napraforgó- vagy repcehibrid. A Pioneer egy márka, amely megbízhatóságot, stabilitást jelent a termelõnek.



Kara Béla