Az emberiség a körülmények kényszere miatt is egyre nagyobb figyelmet fordít környezetére, az ún. környezettudatos termelésre.
Ebben a törekvésben a mezõgazdaságban dolgozókra is nagy felelõsség hárul.
A várható mezõgazdasági támogatások legfontosabb célja a környezetkímélõ, gazdaságos technológiák bevezetése, fejlesztése.
Az elsõ és legfontosabb prioritás az állattenyésztéshez kapcsolódó gépesítés, illetve a trágya kezelésének korszerûsítése az állattartó telepeken. Ebbõl adódóan a környezetvédelemhez kapcsolódó támogatások az összes rendelkezésre álló forrás 30%-át teszik ki, az állattenyésztési támogatás mértéke 35% (FVM).
Napjainkban már sok nagyüzem használ két és háromtengelyes TATRA tehergépkocsit.
Üzemeltetési tapasztalataik alapján bátran kijelenthetjük, hogy a nagyüzemi mezõgazdaság egyik sikergépe. A független kerékfelfüggesztés, az összkerékhajtás bekapcsolásának lehetõsége a legmostohább körülmények közötti üzemeltetést is lehetõvé teszik, így a TATRA egyaránt használható közúton és úttalan utakon, szántóföldön is.
A TATRA tehergépkocsi azonban nagy értékû gép, fontos az egész éves kihasználhatóság. Ebben nyújtunk segítséget a ZDT cserefelépítmény család bevezetésével, mely a TATRA önjáró alvázra felszerelve egy többfunkciós, sokoldalúan és költséghatékonyan üzemeltethetõ eszközt jelent a mezõgazdasági vállalkozók számára.
A cserefelépítmény családba a három oldalra billenthetõ plató, a szervestrágya-szóró, valamint a szippantó tartozik. Európa-szerte ez a három a legelterjedtebb cserefelépítmény, ugyanakkor természetesen más igény, elképzelés is megvalósítható.
A jelenlegi TATRA-tulajdonosok számára jó hír, hogy a tehergépkocsi átalakítására is van lehetõség, így hatékonyabban lehet kiszórni a szerves trágyát, környezetvédõ módon kijuttatni a hígtrágyát, akár közvetlenül a talajba injektálással is.
Egy regisztrált gép, egy jármûadó, egy biztosítás és minden munka el van végezve.
Az EUROTRADE karöltve a cseh ZDT-vel természetesen a kisebb üzemek igényeivel, lehetõségeivel is számolt. Számukra ajánljuk a mezõgazdasági pótkocsi alvázra szerelhetõ felépítményeket. Az alváz valóban magas mûszaki színvonalat képvisel, a rugózott, állítható vonórúd, a talajkormányzott hátsó kerekek, a széles gumiabroncsok stb. a hosszú távú, üzembiztos és rugalmas felhasználást támogatják.
Köztudomású, hogy a rugózott vonórúd a tandem rendszerû pótkocsikra jellemzõ „traktorrángatást” jelentõsen csökkenti, ráadásul a magasságát bármilyen vontató jármûhöz hozzá lehet igazítani. A pótkocsiknál általában jelentõs fenntartási költséget jelent az elhasználódott gumik cseréje. A talajkormányzott, önbeálló hátsó kerék a tandemekre jellemzõ gumikopást nagyságrendekkel lecsökkenti. Az alacsony nyomású, széles gumiabroncsoknak köszönhetõen jelentõsen csökkenthetõ a taposási kár, nehéz terepen is lehetõvé teszi a pótkocsi használatát akár kiközelítõ jármûként is.
A ZDT MEGA rendszer 13, 18, 20 és 25 tonna összsúllyal rendelkezõ traktorpótkocsikból áll.
A legnagyobb háromtengelyes, a többi kéttengelyes. A hátsó tengely minden esetben talajkormányzott, a háromtengelyesnél az elsõ tengely opcióban emelhetõ. A vonófej bármely traktor alsó vonószerkezetéhez kialakítható. A vonórúd laprugók segítségével csillapítja a szerelvény haladása közben fellépõ rángatást. A vonórúd magassága három fokozatban állítható. Errõl a rendszerrõl az egyik elsõ magyar felhasználó azt mondta, hogy nem látott még ilyen könnyedén manõverezhetõ, és ilyen gumikímélõ traktor pótkocsit. A hidraulika körök gyorscsatlakozókkal kapcsolódnak a traktorhoz. Mindegyik kialakítható 1000 vagy 540 fordulatszámmal rendelkezõ TLT hajtáshoz.
A sorozat mindegyik eleméhez kínálunk hátrabillenõ és két oldalra billenõ platót, szervestrágya-szórót és szippantó felépítményt.
Eurotrade M1 Truck Centrum H-2948 Kisigmánd
(Az M1 autópálya komáromi csomópontjánál.)
Forródrót: +36-20/570-0030, +36-20/9688-260,
fax: +36-34/55-66-56.
E-mail: [email protected] • www.eurotrade.hu