Szakfolyóirat 2006/11-12 Pr
OMIKRON: az igényekhez igazodó fejlesztések
Oldalszám: 16
2014.04.25.
A már ismert és elismert termékeken felül egy újabb gépcsoport fejlesztésének befejezésén van túl a társaság.
A kifejlesztett gépcsoport a gyûrûshenger mechanizmusára épülõ hengercsalád SOLJBERG simítóval szerelve. A hengerek a jól bevált CAMBRIDGE, illetve CROSSKILL öntvénygyûrûkkel szerelhetõk. Simítósor szögállítása, illetve kiemelése hidraulika munkahengerrel történik.
Munkagép üzembe helyezése, illetve összecsukása 1 db hidraulika munkahenger alkalmazásával és az erõgép elõre (összecsukáskor) hátra (szétnyitáskor) történõ mozgatásával 5 perc alatt elvégezhetõ.
Kialakítása alkalmassá teszi más munkagépek (tárcsa) összekapcsolásával, mellyel egy menetben szélsõséges talajviszonyok mellett is tudunk magágyat készíteni.
A gép egyszerûsége minimális hibalehetõséget rejt magába, robosztus szerkezeti felépítése hosszú távra biztosítja a biztonságos üzemeltetést.
Rendkívüli termelékenysége és hatásossága révén idõt, energiát, takaríthatunk meg.
A kelés hatékonyságát a simítósor kiemelésével, a henger használatával növelhetjük. Ezzel a mûvelettel optimális körülményt biztosítunk a magvaknak a csírázáshoz, az egyenletes keléshez, a növény számára biztosítjuk a fejlõdéshez szükséges optimális talajállapotot.
Erõsen tömörödött, cserepesedett talaj esetén lehetõség van úgynevezett ujjas simítók használatára, amely fellazítja a tömörödött felsõ réteget, így a henger ki tudja alakítani a megfelelõ aprómorzsás felületet. A gépek 5,2; 6,2; 7,3; 8,3; 9,3 m mérettartományban készülnek.
A gépcsalád jól illeszkedik a már meglévõ termékskálához, biztosítva felhasználóink igényeinek minél szélesebb kiszolgálását.
Fejleszteni csak úgy lehet ha a vállalkozás is fejlõdik.
Gépek festése felületkezelése 2005. januárban átadott korszerû 350 m²-es elektrosztatikus porszóró festõüzemben történik.
A kész alkatrészek konvejor pályán az elõkezelõbe kerülnek, ahol lúgos, foszfátot tartalmazó lemosással megtörténik a zsírtalanítás és elõkezelés.
Az elõkezelt, foszfátréteggel ellátott alkatrészek szárítás után a festõkamrába kerülnek, ahol felhordásra kerül a speciális mûanyag por. A megfelelõ vastagságban lefestett alkatrészek ezután átkerülnek a gázfûtésû kemencébe, ahol 30 percen keresztül 180 °C-os hõn tartás mellett a festék rátapad (ráég) a felületre ez által létrehoz egy tökéletes festékréteget, amely jól bírja a dinamikus igénybevételeket, és hosszú távra biztosít tartós és esztétikus bevonatot.
Üzemeltetõ tapasztalatokról információ kérhetõ:
Dobi László, Tarnaméra, Tarnamenti Szövetkezet 20/450-7552