A Fliegl gépgyár több évtizede van jelen a mezõgazdasági szállítóeszközök piacán, a német anyavállalat 1993-ban nyitotta meg elsõ képviseletét a Gyõr melletti Abdán. Az eltelt idõszak alatt –a folyamatos fejlesztéseknek, az átgondolt piacpolitikának, a partnerek iránti elkötelezettségének köszönhetõen- a Fliegl az egyik legjobban csengõ név lett a mezõgazdaságban tevékenykedõ cégek, vállalkozások és nem utolsó sorban az egyéni gazdálkodók körében.
Fliegl ULW átrakó kocsi
Jelenleg a Fliegl egy-, két- (Tandem) és háromtengelyes (Tridem) 20m3 és 30m3 jármûveket gyárt. Melyek mérettõl függõen pl. a táblán mozgó 20 m3-es kiközelítõ átrakó kocsi két nagy teljesítménykategóriába sorolható arató-cséplõ gépet tud biztonságosan és zavarmentesen kiszolgálni. Az így összeállított betakarító gépcsoport munkájára biztonságosan szervezhetõ, még nagy szállítási távolság esetén is a közúti jármûvekre alapozott bérszállítás. A nagy tartály feneke kúpos kialakítású, alján csiga szállítja a szemet a kihordó csigához, melyet TLT-rõl hajthatunk meg. A kihordó csiga teljesítménye 450 t/h, a 20m3 szemet 2–3 perc alatt tudja átrakni. A kocsi felszerelhetõ takaróponyvával és mérõ elektronikával. A kihordócsiga földtõl mért magassága 4,3–4,4 méter, a magas teherautókra is gond nélkül át tudja rakni a teknõ tartalmát. Tehát az aratás gondos gépbeállítással és üzemeltetéssel végezhetõ el, azonban ez a gondosság biztosítja a veszteségek minimalizálását és hozzájárulhatnak a betakarított termény minõségének és a termelés jövedelmezhetõségének javításához.
A Fliegl billentõ pótkocsi
A termékpaletta rendkívül széles. A legkisebb 2 tonnás egytengelyestõl egészen a 24 tonna összes tömegû háromtengelyes szállító robosztus pótkocsiig minden igényhez meg lehet találni a megfelelõ megoldást. A méreten túl a pótkocsik felépítésében is rendkívüli megoldásokat, és kiviteleket találunk, legyen szó tandem, tridem, hátra-billentõs, három-oldalra billentõs stb. pótkocsiról. Számos opció segíti a pótkocsik használhatóságának növelését, melyekkel még termelékenyebbek lehetünk. Egyik ilyen lehetõség különbözõ szerelvények összeállítása. Így, ki tudjuk használni maximálisan a traktorunk által vontatható össztömeget.
A billentõ pótkocsiaink elõnyei:
Fliegl ASW letoló kocsi, mint szállító jármû
A letoló kocsik több méretben készülnek, így a kb. 100–250 lóerõs erõgép kategóriához teljes a kínálat. A traktor teljesítménye maximálisan kihasználható szállítás üzemmódban is, ugyanis a Fliegl-ASW kínálatában létezik akkora pótkocsi, ahol egy ASW-val kihasználható a 40 t összgördülõtömeg. Megfelelõ abroncsválasztás esetén kis teljesítményû traktorral is biztonsággal üzemeltethetõ.
A letolókocsi egy olyan szállító jármû, amely a legtöbb feladatot jobban végzi el, mint egy hagyományos billencs. Stabilabb, és segítségével az alacsonyabb belmagasságú épületekben is megvalósítható a lerakodás. A kiürítést adagolni is lehet. A hasonló nagyságú felépítménnyel rendelkezõ, klasszikus billencshez képest a két gépjármû ára megközelítõleg azonos. Az ASW a gabonaszemeket nem ereszti át, ennek érdekében figyelni kell a tömítésekre, és a feszítõkötelet be kell akasztani. Az alváz a felépítménnyel együtt horganyzott. Az új, élhajlított oldalfal szelvények valószínûleg belül sem hagynak többé réseket, ahová az anyag beszorulhatna.
A letoló kocsi átrakócsigás adapterrel hasonlóan az átrakó kocsihoz, ugyanazt a szerepet képes betölteni a cselekvés célját tekintve. Tehát ugyanúgy használhatjuk szállításra és önürítésre. A hátfal nagy elõnye, hogy kb. 5 perc alatt felszerelhetõ, és utána egyszerûen levehetõ a pótkocsiról. A pótkocsi abroncsa szintén – a nagy futófelület miatt – talajkímélõ.