MENÜ

SIMA, a magyar üzletemberek szemével

Oldalszám: 6
G.A. 2014.06.10.

Megtisztelõ felkérésnek tettünk eleget, mint kiválasztott mezõgazdasági média, amikor elfogadtuk a meghívását a Promosalons Magyarországi Képviseletének, így részt vehettünk Párizsban a SIMA-n, Európa egyik legnagyobb agrárkiállításán.






A mezõgazdasági gépek, eszközök, technológiák és szolgáltatások széles választékát felvonultató eseményen 44 ország 1375 kiállítója mutatta be termékeit 116 000 négyzetméteren. A rendezvény öt napja alatt 186 000 szakmai érdeklõdõt regisztráltak. A tíz új ország Unióhoz való csatlakozásának hatásai ezen a kiállításon is megmutatkoztak, hiszen a megmûvelt területek nagyságának növekedése, és a piaci verseny kiszélesedésének hatására a korszerû gépesítés és az innovatív technológiák nélkülözhetetlenné váltak, s ez az érdeklõdés volumenében is megmutatkozott.

A mezõgazdaságot is elért globalizáció hatására a 44 különbözõ országból érkezett kiállítók nemcsak Franciaországnak kínálták termékeit, hanem a 107 országból érkezett 46 000 látogatóval is üzletet kívántak kötni.

A SIMA magyar kiállítójaként az Agrikon-csoport képviseltette magát. Kiállítói standjukon Hugyecz Zoltán ügyvezetõ-vezérigazga-

tóval beszélgettünk.

 

– Miért döntött úgy az Agrikon vezetõsége, hogy kiállítóként is részt vesz a SIMA-n?



– Megítélésünk szerint ez az egyik legfontosabb mezõgazdasági-gépesítési kiállítás Európában.  A részvételünk ellenére úgy véljük, hogy ez a kiállítás is elsõsorban a végfelhasználóknak szól, a részegységgyártók és -beszállítók kevesebbet nyerhetnek egy ilyen típusú rendezvényen. Azért vagyunk mégis itt, hogy a versenytársaknak és a beszállítóknak is megmutassuk, mire vagyunk képesek, hol tart a cégcsoport a fejlõdésben. Számítunk új kapcsolatokra is, de fontosnak tartjuk azokat az új megoldásokat, ötleteket is, amelyek alapján megállapíthatjuk, hogy merre tart a világ. A kiállítások mindig jó alkalmat adnak arra, hogy megismerkedhessünk más gyártók fejlesztéseivel és azokat továbbgondolva a saját gyártásunkba is beépítsük.



– Milyen termékeket mutatnak be a kiállításon?



– Elsõsorban kabinjainkat állítjuk ki, de a cégcsoport minden egysége képviselteti itt magát valamilyen formában.



– Milyen munkagépeken láthatjuk viszont az Agrikon-kabinokat?



– A kabingyártás fõ megrendelõje a Claas, amely minden kombájnjára a mi termékünket szereli fel, de jelentõs megrendelõnk a Caterpillar is. Megrendelõinkben az a közös, hogy mindannyian kiváló minõséget és magas mûszaki színvonalat várnak el. Megelégedettségüket igazolja, hogy az Agrikon már 30 éve gyártja a Claas kombájnok fülkéit.



– Sikeres és elismert a magyar fejlesztésû talajmûvelõ gépük a Komondor mulcskombinátor. Milyen a termék fogadtatása ezen a kiállításon?–kérdeztük Kovács Lajos urat, az Agrikon gyárigazgatóját.



– Annak ellenére, hogy csak ismertetõ anyag, film és fotó formájában tájékoztatjuk az érdeklõdõket, konkrét tárgyalásokat bonyolítottunk le külföldi gazdákkal. Az általunk képviselt környezetkímélõ talajmûvelési technológia teret hódít a gazdálkodók körében, hiszen az EU-ban a talajvédõ, vízmegõrzõ és költségtakarékos szempontok a pályázati bírálatoknál elõnyt élveznek.

 

A kiállítást szemlélve találkoztunk, és egy pár szó erejéig tudtunk beszélni Nagy Miklóssal, a Mezõgazdasági és Gépforgalmazók Országos Szövetségének (MEGFOSZ) elnökével, a Szegana Kft. ügyvezetõjével.



– Milyen titulusában érdekelt ezen a kiállításon?



– Mint MEGFOSZ-elnök vagyok jelen, a francia nagykövetség meghívottjaként.



– Szerzett-e olyan tapasztalatokat, melyeket itt-hon a Szövetség munkájához fel lehet használni?



– Magyarországhoz hasonlóan Franciaországban is van gépforgalmazók szövetsége, ez a SEDIMA. A munkájuk hatékonyabb, keresik tagjaik számára a piacot egész Európában. Érdekvédelmi és érvényesítési funkciójuk kiváló. Ha egy kiállítást veszünk példának, a SEDIMA valamennyi tagja kiállít, ezzel megtisztelik a termelõt és megismertetik velük az összes európai és világtrendet a technikák és technológiák terén.

Nálunk sajnos a gépforgalmazókat még az önös érdekek vezérlik a piacon való részvétel során, pedig a tudatos összefogás költséghatékonyság szempontjából is indokolt lenne. Ehhez kell a szövetségnek a megfelelõ irányt kitûznie.



– A kiállítás méretén, látogatottságán, szervezettségén túl, milyen különbséget vélt még felfedezni?



Ami szembeötlõ volt, hogy ezen- és a többi európai kiállításon is, szemben hazánkéval, fiatal farmerek alkotják a látogatók nagy részét, nálunk sajnos a mezõgazdasági szféra „elöregedett”. Fontosnak tartanám, hogy a fiatal generációnak tudjunk perspektívát mutatni, hogy igenis a mezõgazdaságra, mint stratégiai ágazatra érdemes legyen alapozni, jövõt építeni.