Sok magyar finomság a moszkvai PRODEXPO kiállításon

Agro Napló
Borokkal, szarvasgombás és libamáj termékekkel, kiváló minőségű ételízesítőkkel és bébiételekkel, azaz sok kiváló magyar élelmiszerrel szeretnék meghódítani az orosz piacot a PRODEXPO magyar kiállítói – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agro Naplóval.

A tájékoztatás szerint megnyílt ugyanis Oroszország legjelentősebb élelmiszer, ital és alapanyag szakkiállítása, a PRODEXPO. Az öt napos eseményen az AMC közösségi standdal és nyolc kiállítóval várja a szakmai látogatókat. A bemutatott termékek között megtalálhatóak egyebek mellett a vörös- és fehérborok, a szarvasgombás és libamájkészítmények, bébiételek, ketchupok, mustárok, ételízesítők és majonézek is.

A PRODEXPO Nemzetközi Élelmiszer, Ital és Alapanyag Szakkiállítás Oroszország legrangosabb élelmiszereket bemutató eseménye, amit idén 27. alkalommal tartanak meg. A magyar közösségi részvétel a nagy múltú orosz-magyar kereskedelmi és gazdasági kapcsolatok miatt rendkívül fontos, a megjelenésünket, a kiállításra kerülő termékek összetételét ugyanakkor jelentősen befolyásolja a 2014-ben bevezetett embargó, amely az Európai Unióból érkező egyes élelmiszerek oroszországi importját korlátozza. A szankcióval olyan, korábban Oroszországba irányuló magyar exporttermékek behozatalát állította le az orosz fél, mint a hús, a zöldségek, a gyümölcsök és a tejtermékek. Az orosz kiállítási jelenlét mindezek ellenére továbbra is indokolt az évtizedek óta fennálló orosz-magyar üzleti és kereskedelmi partneri kapcsolatok fenntartása és erősítése céljából. A kiállításon évről-évre közel 2500 cég és mintegy 112 ország 67 ezer látogatója vesz részt.

Az Agrármarketing Centrum közösségi standján minőségi, és a térségben jól eladható termékekkel vesznek részt a kiállítók, például: villányi, badacsonyi és tokaji borokkal, valamint egyéb hazai ínyencségekkel. Az AMC standját Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Giczi Gergely ügyvezető-helyettes, valamint Konkoly Norbert, Magyarország oroszországi nagykövete nyitotta meg a vásár első napján.

A PRODEXPO az üzleti kapcsolatépítés egyik fontos eseménye, amely kiválóan alkalmas platform, helyszín arra, hogy felhívja a térség beszállítói, üzletkötői és értékesítői figyelmét a magyar termékekre. A kiállítók korábbi tapasztalatai szerint a látogatók nagyon nyitottak az újdonságokra és hajlandók megfizetni a magasabb árat a minőségi termékekért. A magyar cégek szerint az orosz és a posztszovjet térségben történő megjelenéshez fontos az akár több éves előkészítő munka, a stabil importőr megtalálása – tartalmazza az AMC tájékoztatója.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Sikeres volt az idei Sirha Budapest

Sikeres volt az idei Sirha Budapest

Szakmai és üzleti sikerként értékeli az összes részvevő az idei Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítást – közölte honlapján...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!