MENÜ

Olcsóbban juthatnak a japán piacra a termékeink

Agro Napló 2019.03.07.

Japán a magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca, és minden adott a magyar kivitel további bővítésére – hangsúlyozta Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára Tokióban, a 44. Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállításon.

Fotó: AM

 

Az AM tájékoztatása szerint: az esemény ideje alatt az agrártárca helyettes államtitkára kétoldalú tárgyalás keretében találkozott Kumagai Norioval, Japán főállatorvosával, valamint Watanabe Yoichival, a japán Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztérium nemzetközi ügyekért felelős vezetőjével.

Belánszky-Demkó Zsolt a megbeszélésein szó volt az afrikai sertéspestis tárgyalás alatt lévő regionalizációs megállapodásról. Az egyezménnyel kapcsolatban a helyettes államtitkár arról biztosította tárgyalópartnerét, hogy hazánk minden információt biztosít a megállapodáshoz szükséges kockázatelemzés elvégzéséhez. Továbbá Magyarország várja a helyszíni auditra érkező japán szakértői küldöttséget.

A helyettes államtitkár elmondta: az említett látogatás lehetőséget jelent arra, hogy a 2018-as hullámvölgyet követően a magyar sertésexport a korábbi 85 millió eurós – mintegy 27 milliárd forintos - szint felé emelkedjen. Az idén február 1-től életbe lépő Európai Partnerségi Megállapodásnak köszönhetően – a baromfihússal, a mézzel és a borral együtt – ugyanis a sertéshúsra kivetett vám is csökken.

A március 5-8. között tartott tokiói élelmiszeripari vásáron hazánk közösségi standon népszerűsíti a kiváló minőségű magyar termékeket. A stand megnyitóján az agrártárca helyettes államtitkára elmondta például, hogy Magyarország minőségi borai a japán vámok megszűnésével még versenyképesebbek lehetnek az ázsiai ország piacán. 

Japán alkoholos ital piaca az egyik legjelentősebb a világon: az éves eladás meghaladja a 4 trillió japán jent, és több kategóriában is folyamatosan növekszik a kereslet. A magyar borokra és szeszes italokra kivetett értékvám ráadásul már az első naptól megszűnt. Így ez jó lehetőséget kínál a magyar borászok számára - emelte ki Belánszky-Demkó Zsolt. A helyettes államtitkár arról is beszélt, hogy Japánban jó minőségű alapanyagként ismerik el a magyar termékeket (különösen az akácmézet, mangalicát és pehelytollat), így az igényes piacon számos kereskedelmi lehetőségünk van még.

A Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás a világ egyik legrangosabb és legnagyobb szakkiállítása, ahol 2018-ban 83 országból 3466 kiállító mutatta be a termékeit több, mint 70 ezer látogatónak. Az eseményen kizárólag szakmai látogatók fordultak illetve fordulnak meg, többek között az élelmiszeri termelésben és kereskedelemben érdekelt beszerzők, importőrök, disztribútorok, valamint a HoReCa szektor képviselői. Magyarország 2010 és 2017 között mintegy 25,5 millió eurós bővülést ért el a szigetország piacán.