MENÜ

Mennyire fenntartható a reggelid? – rendhagyó tanórák az OMÉK keretein belül

2019.09.27.

Diákok ismerkedtek mezőgazdasági alapanyagokkal és a fenntartható fejlődési célokkal az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és a NAIK Agrárgazdasági Kutatóintézet (NAIK AKI) munkatársai által szervezett rendhagyó tanórákon a 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK).

 

Az asztalon egy szelet kalács és egy pohár kakaós tej – hétköznapinak mondható reggeli vagy uzsonna sok iskolás számára. Az OMÉK-ra érkező diákcsoportok interaktív tanórák során ismerhették meg e népszerű reggeli főbb alapanyagait, valamint azok helyét a globális fenntarthatósági narratívában.

Az egyórás, elsősorban a 13-16 éves kor osztályt célzó játékos ismeretterjesztő program keretében a diákcsoportok négy állomást járhattak végig, ahol a cukorról, a lisztről, a kakaóról és a tejről – mint e közismert reggeli fő alapanyagairól – hallhattak agrárgazdasági vonatkozású, a fenntartható fejlődés kérdéseit is érintő előadásokat.

Szóba kerül többek között az összetevők eredete, kulturális jelentősége, előállítása, de kereskedelme és környezeti hatása is. A négy állomást követően a diákok egymással is megoszthatták frissen szerzett ismereteiket az egyes előadásokhoz kapcsolódó fenntarthatósági célokról, az összefoglalást követően pedig a FAO budapesti regionális irodájának munkatársa részletesen is bemutatta az ENSZ Közgyűlés által 2015-ben elfogadott, 2030-ig megvalósítandó 17 nevesített törekvést.

Éhesen pedig senki nem távozott: a játékos ismeretterjesztő program zárásaként a diákcsoportok kalácsot és kakaót kóstolhattak.

A fenntartható reggeliről szóló, rendhagyó tanórák megrendezésére második alkalommal, 150 diák bevonásával került sor, a NAIK AKI és a FAO budapesti irodájának munkatársai szervezésében. A program helyszíne ezúttal is az OMÉK volt, amelynek szervezői nagy hangsúlyt fektetnek az ismeretterjesztésre, minden korosztályt megcélozva.

 

omek-naik-aki-fao-fenntarthato-reggeli-2

Fotók: NAIK AKI