MENÜ

Ismét útnak indul a Tej Terméktanács roadshow-ja

Agro Napló 2020.01.16.

„Van itthon tej” elnevezéssel ismét útnak indította iskolai edukációs kampányát a Tej Terméktanács, amelynek célja a tejfogyasztás népszerűsítése, valamint a tej pozitív élettani hatásainak bemutatása a gyermekek számára – közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az Agro Naplóval.

 

A tájékoztatás szerint a mintegy 100 általános iskolában megrendezésre kerülő program során élményállomások segítségével mutatják be a kicsiknek és a nagyoknak, hogyan kerül a tej az istállókból vagy a réten legelő tehenektől a boltok polcaira. Az edukációs kiállításon – egy dietetikus szakember előadását követően – izgalmas, érdekes játékokon keresztül ismerkedhetnek meg a gyermekek a tej- és tejtermékek fogyasztásának előnyeivel.

A program kiemelt célja, hogy ösztönözze a hazai tej és tejtermékek fogyasztását, az egészségtudatos táplálkozást az iskolai keretek között is. Hiszen az itt szerzett ismeretek épülnek be legjobban a gyermekek mindennapi kultúrájába. Így gyorsan szokásukká válhat a tejivás és a tejtermék fogyasztás.

„A tej és tejtermékek számos pozitív élettani hatással rendelkeznek, amelyek miatt nem hiányozhatnak a kiegyensúlyozott étrendből. Ahhoz azonban, hogy az egészséges táplálkozással kapcsolatos információk beépüljenek a mindennapokba, a gyerekeket mielőbb meg kell ismertetni ezek jelentőségével”. Így azután már később – a jövő vásárlójaként, a következő generáció tagjaként – tudatosan olyan termékeket választhatnak, amelyek táplálóak és egészségesek.

A kiállítással a terméktanács célja, hogy a gyermekek tudatos fogyasztóvá váljanak, minél inkább szem előtt tartva a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontokat is. „Fontosnak érezzük továbbá, hogy a dietetikus előadásában elmagyarázza a gyermekeknek a tej és növényi alapú helyettesítő termékek közötti alapvető különbségeket. Azon vagyunk, hogy játszva, a programokat élvezve, valamint egy tőlünk kapott – hasznos információkat tartalmazó – apró ajándékot megőrizve tanuljanak a gyerekek” – mondta Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója.

A roadshow során élményállomások segítségével kerül bemutatásra a gyermekek és pedagógusaik számára, hogyan kerül a tej a boltok polcaira. A gyerekek összesen öt állomáson keresztül járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a teljes folyamattal.