Felértékelődött az élelmiszeripar szerepe

Agro Napló
Nemzetbiztonsági érdek, hogy az élelmiszerellátás jellemzően magyar forrásból történjen, ezért az elmúlt hónapokban, a veszélyhelyzetben felértékelődött a hazai élelmiszeripar szerepe – mutatott rá agrárminiszter augusztus végén Veszprémben, miután meglátogatta az Unilever veszprémi jégkrém-gyárát.

Nagy István hangsúlyozta, hogy mindez feltételezi az élelmiszeripar fejlesztését is. Ezért is dolgozták ki az élelmiszeripari támogatási programot, amelyre a kormány 8 milliárd forintot különített el. A fenntarthatóság, a környezettudatosság és az élelmiszeripari termelés korszerűsítése, amelyet stratégiai partnerségben valósítnak meg a nagyvállalatokkal, szerepel az agrártárca legfontosabb célkitűzései között - mondta a tárcavezető.

Megjegyezte: a rászorulók is részesülnek a nagyvállalatoknak nyújtott támogatásból. Ennek feltétele, hogy a cégek a támogatásuk 10 százalékát kitevő összegű adományozási szerződést kössenek a Karitatív Tanács valamelyik tagszervezetével vagy a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Bár a kérelmek beadási ideje lejárt, a tervek szerint újra meghirdetik ezt a lehetőséget augusztus végén - tette hozzá.

A miniszter szólt arról is – közölte az Agrárminisztérium (AM) honlapja –, hogy az Unilever három hazai gyára 1991 óta több mint 200 millió eurónyi – azaz folyóáron mintegy 70 milliárd forint értékű – beruházást valósított meg. Alberto Di-Leo, az Unilever magyar-horvát-bosnyák-szlovén régióért felelős üzleti vezetője elmondta: az Unilever számára Magyarország kiemelt közép- és kelet-európai központ. Az Unilever Magyarország Kft. a magyar, szlovén, horvát és boszniai menedzsment folyamatok központja is, így mintegy 20 millió fogyasztó ellátásáért felel – fűzte hozzá.

Veszprémben a tengerentúlra is gyártanak többek között Magnum jégkrémet, a röszkei gyárban egyebek mellett Knorr levesporokat, a nyírbátori üzemben pedig fertőtlenítőket, öblítőket – mondta.

Tájékoztatása szerint az Unilever Magyarország Kft., amely a globális Unilever hazai leányvállalata, 2019-ben 9 százalékkal 116,9 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, az adózás előtti eredménye meghaladta a 2 milliárd forintot. A vállalatcsoport 69 ország több mint 300 gyárában állít elő késztermékeket, 52 milliárd euró - 17 ezer milliárd forintot meghaladó - forgalmat bonyolított le 2019-ben.

Soós András veszprémi gyárigazgató jelentősnek nevezte stratégiai együttműködésüket az agrártárcával. Közölte: a veszprémi jégkrém-gyárban szezontól függően mintegy 650 ember dolgozik, 500 féle jégkrémből 70 millió litert gyártanak évente. Mint mondta, a járványhelyzet miatt az idei év első hónapjaiban, a nem otthoni fogyasztásra szánt termékek esetében kiesés történt, nem állt le a gyártás, de szigorodtak a biztonsági szabályok. Kiemelte: az elmúlt fél évtizedben jelentős automatizálás történt a gyárban, korszerűsödtek a gyártósorok – tartalmazza az összefoglaló.

Fotók: Fekete István
Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!