MENÜ

Alkoholos italok újragondolva

Agro Napló 2020.08.12.

Annak ellenére, hogy az alkoholos italok kereskedelmi eladása kimagasló volt a koronavírus-járvány ideje alatt, az éttermek és bárok bezárása kétszámjegyű csökkenést eredményez az idei eladásokban – tette közzé egy felmérés eredményét a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

 

Az elemzés szerint az ágazat 2019-es szintre rendeződése várhatóan csak 2024-re valósul meg. Sőt, egyes piacokon, mint az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság valószínűleg még hosszabb időt is igénybe fog venni a tavalyi szint elérése. A fogyasztási szokások globális változása azonban új lehetőségeket nyithat meg az ágazatban. Az IWSR piackutató ennek fényében öt irányt vázolt fel.

A fogyasztók a prémium- és magasabb alkoholtartalmú termékek felé fordulása fokozódhat, 2020-ra akár 13 százalékkal is. Annak ellenére, hogy bizonyos italok igényét továbbra is a globális piac fogja kielégíteni (például: tequila, aperitifek), a helyi italok jelentősége, bizonyos italok esetében, emelkedik majd. Az előállítók támogatása mellett a helyi termékek vásárlásán keresztül a fogyasztók fenntarthatóság iránti igénye is erősebb lesz. A kényelem mellett, az előrejelzések alapján, az egészségügyi szempontok is felértékelődnek. Az alacsony alkoholtartalmú és az alkoholmentes sörök piaca 2024-re várhatóan 4,45 százalékkal fog emelkedni – vélekednek a piaci elemzők.