MENÜ

A Tej Világnapja online is sikeres volt

Agro Napló 2020.06.05.

Idén online keretek között rendezte meg a Tej Világnapját a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Tej Terméktanács) a koronavírus-járványra tekintettel – közölte a szakmaközi szervezet az Agro Naplóval.

A június elején lezajlott rendezvény sikert aratott, mivel több, mint 50 ezerszer rúgtak kapura a játékosok. Az esemény legnépszerűbb része egy online tizenegyes-rangadóval egybefűzött nyereményjáték volt, amely során 3 Xbox One S és rengeteg Tejszív-logóval ellátott ajándék talált gazdára – emlékeztettek a szervezők.

A Viszkok Fruzsi és Dobó Ági influencerek által is promotált eseményen való részvételhez egy Tejszív-emblémás rajzról vagy termékről készült fényképet kellett feltöltenie az indulóknak. Majd minél több pontot kellett elérniük a tizenegyes-játékban. A játék közben Lázár Chef és Havas Dóra gasztro-oldalai rögös túróból elkészíthető recepteket osztottak meg a közönséggel. A Tejszív-embléma azért kapott idén is központi szerepet, mert a Tej Terméktanács védjegyeként csak a magyar, kiváló minőségű termékek érdemelhetik ki annak viselését.

„A járványhelyzet ellenére is stabil és elfogadható a kiskereskedői megrendelések és fogyasztói vásárlások száma, viszont még így is elmondható, hogy a magyar emberek túl kevés tejet fogyasztanak. Az online nyereményjátékkal az volt a szakmaközi szervezet célja, hogy tovább növekedjen az itthon készült minőségi tej és tejtermékek népszerűsége” – fogalmazott Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója.

Hazánkban a 2018-as adatok szerint az uniós átlag – ami fejenként és évente 250 kilogramm – csupán kétharmadát fogyasztják el tejből az emberek évente és fejenként annak ellenére, hogy a tejtermékek fogyasztásának nagy hagyománya van Magyarországon. A rögös túró például nemrégiben európai uniós védelmet kapott: már csak hazai gazdaságból származó tejből, csak tradicionális eljárással készíthető el.

A tejtermékek egy tanulmány szerint ráadásul valóban kiváló kalciumforrást jelentenek magas kalcium- és egyéb tápanyagtartalmuk és gyors felszívódási képességük miatt. Számos ország nemzeti táplálkozási ajánlása naponta 3 adag tejtermék bevitelét javasolja (például 1 pohár tej, 1 adag sajt, 1 joghurt), mivel ez a mennyiség már képes biztosítani az ajánlott napi kalciumbevitelt.

Egy másik kutatás során pedig kiderült, hogy azok, akik gyermekkorukban rendszeresen ittak tejet, idősebb korban jobb egyensúllyal rendelkeznek és gyorsabb tempóban is képesek sétálni. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) ajánlása alapján napi legalább 0,5 liter tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kellene fogyasztani az embereknek a kiegyensúlyozott étrend biztosításához.

Ezen okokból indított a terméktanács közös kampányt az Agrármarketing Centrummal (AMC), melynek egyik első állomásaként rendezték meg az idei Tej Világnapot is. A cél az volt, hogy a fogyasztókat - elsősorban a gyermekek és fiatalok -, több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermékfogyasztásra ösztönözzék. Ezért a szakmaközi szervezet szerette volna minél szélesebb körben bemutatni, hogy az egészségtudatos táplálkozás kialakításában a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetése hatékony eszköz lehet.

A Tej Terméktanács már 1992 óta sokat tesz a magyar tejipar fejlesztéséért, az iparágban dolgozók érdekeinek védelméért, 2013 óta pedig az agrárügyekért felelős miniszter által elismert, reprezentatív szakmaközi szervezetként végzi tevékenységét.

„A legfontosabb mindig is az volt számunkra, hogy a magyar tejágazat szereplői (termelők, feldolgozók, kiskereskedők) között tisztességes verseny folyjon, valamint, hogy a magyar emberek hazai gazdaságokban előállított, kiváló minőségű tejet és tejterméket fogyaszthassanak” – hívta fel a figyelmet Harcz Zoltán.