MENÜ

A magyar termelők piacra jutását segíti a Spar

Agro Napló 2020.04.23.

Finiséhez érkezett a tavaly elindult Hungaricool by SPAR termék-innovációs verseny: a nyertes termékekkel idén március végétől találkozhatnak a vásárlók a vállalat magyarországi 34 Interspar áruházában és az online shopban – közölte a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. az Agro Naplóval.

 

A Spar tájékoztatása kiemeli: az üzletlánc az egyedülálló programjával - tekintettel a koronavírus világjárványra - fontos segítséget nyújt a magyar agráriumnak és feldolgozóiparnak.

A magyarországi kereskedelemben egyedülálló a Spar – az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével megvalósuló – kezdeményezése, amely a hazai termék-innovációkat támogatja. A Hungaricool by SPAR tavalyi versenye során a szervezők a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, kreatív élelmiszereket kerestek. Az eredeti ízkombinációjú, újszerű és ötletes termékek a hazai forgalomban már megtalálhatóak. Ám széles körben még nem érhetőek el, a legjobbnak ítélt fejlesztéseknek ezért nagy előrelépést jelent, hogy ez év március végétől az összes – jelenleg 34 – Interspar áruház kínálatába vette azokat, és a Spar online shopjában is megtalálhatóak.

Ez a segítség különösen nagy jelentőséggel bír a mostani időszakban, a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek kezelésének hatásfokát minden olyan megoldás és intézkedés növeli, amely a termelés és gazdálkodás javítását célozza.

„Fontos stratégiai célunk, amit a jelenlegi helyzet sem ír felül, hogy az áruházainkban egyre nagyobb teret kapjanak a minőségi magyar élelmiszeráruk. A magyar gazdák és családi vállalkozások, a magyar agrárium és feldolgozóipar melletti érdemi elkötelezettségünket bizonyítja, hogy vállalatunk napi fogyasztási cikk beszerzése több mint 90%-ban hazánkban működő cégek által valósul meg. A csaknem 300 vállalkozást megmozgató Hungaricool by Spar innovációs verseny azon kiemelt koncepciónk része, hogy a hazai termelők partnerei legyünk. Hiszünk a magyar kisvállalkozások erejében és tehetségében, és örömmel tölt el, hogy a hipermarketeink vásárlóit kiváló, színvonalas, új magyar termékekkel ismertethetjük meg” – mondta Maczelka Márk a Spar kommunikációs vezetője.

Az áruházlánctól a 2019-ben legkiválóbbnak minősített nyolc termék-innováció minden támogatást megkap, hogy a piacra jusson, minél jobb hatékonysággal, minél szélesebb vevőközönséghez jusson el. A vállalat a jelenlegi helyzet kihívásai közepette ezzel is segíteni tudja a magyar élelmiszeripari kisvállalkozásokat.

A nyertes vállalkozásoknak nyújtott támogatás összetett: a forgalmazás mellett a nyertesek marketing és üzleti támogatást is kapnak a Spar szakmai csapatától.

A szakmai zsűri által legígéretesebbnek tartott termékek az Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) tavalyi rendezvényén szállhattak versenybe. A közülük legjobb árufejlesztések – általános kereskedelmi és marketing-felkészítést követően –az áruházlánci beszállítói tevékenységet elősegítő féléves mentorprogramon vettek részt. A Hungaricool by SPAR Mentor Programban a piacismereti tudásátadás kiterjedt minden területre, úgy mint marketing, piackutatás, beszerzés, vállalati/vállalkozási jog,  minőségismeret és minőségirányítás, logisztika,  pénzügy. A tréningen olyan – külsős és belsős – mentorok is részt vettek, akik a logisztika, a diszpozíció, a beszerzés vagy a termékdesign-tervezés terén járatosak.

A kellőképpen figyelemfelkeltő árukihelyezésekről a Spar kifejezetten erre a célra tervezett egyedi termékhűtőkkel és állványokkal gondoskodik. A vállalat termék-innovációs programjában összesen 58 munkatárs működött közre a marketingtől kezdve a beszerzés és logisztika területén át a jogi és pénzügyi szegmensig. Bővebb információhoz az érdeklődők a verseny hivatalos weboldalán juthatnak – olvasható az ismertetésben.