MENÜ

A Kossuth-díjas Csík Zenekar az élelmiszerbiztonságért kampányol

Agro Napló 2019.10.18.

A Csík Zenekar tagjai, és a zenekarral együttműködő Vecsei H. Miklós, a Vígszínház színésze, Grecsó Krisztián író, költő, dalszerző, valamint Lackfi János író, költő, műfordító a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal (Nébih) közösen kampányol a tudatos vásárlói magatartás népszerűsítéséért, és az élelmiszerbiztonság fontosságának tudatosításáért – közölte az élelmiszerbiztonságot felügyelő szervezet az Agro Naplóval.

 

A Nébih közleménye felidézi: évek óta sokszínű, összetett kommunikációjával, számos csatornát felhasználva próbálják közvetíteni üzeneteiket a vásárlóknak. Most a hivatal új – művészeti - megközelítést használva igyekszik minél több emberhez, fiatalokhoz, középiskolásokhoz eljutni a Nébih e témájú üzeneteit. A rendhagyó kulturális kampányban a Kossuth-díjas Csík zenekar tagjai, Vecsei H. Miklós, a Vígszínház művésze, Grecsó Krisztián író, költő, dalszerző és Lackfi János író, költő segítik a Nébih szakembereivel közösen friss szemszögből vizsgálni és feldolgozni az élelmiszerbiztonság témáját.

Az együttműködés eredményeképpen két új szerzemény is született. Grecsó Krisztián egy úgynevezett pakulár nótát -. azaz mai pásztordalt - írt, Lackfi János pedig az Enni ezerrel című dal szövegírója, amelyet a Csík Zenekar zenésített meg és Vecsei H. Miklós énekel. A dalhoz videoklip is készült, ami megtekinthető a Nébih YouTube csatornáján, illetve kampányoldalain.

 

 

 

A Csík Zenekar és Vecsei H. Miklós három ingyenes koncerttel is készül, november 11-én Szolnokon, 25-én Szekszárdon, 27-én pedig Budapesten. A rendezvényekre mintegy 6000 középiskolai tanuló kapott meghívást, akik a koncert szünetében a tudatos vásárlást népszerűsítő kvíz játékban is részt vehetnek.

Lackfi János író és költő, valamint műfordító egy kisebb terjedelmű írással is hozzájárult a produkcióhoz, amit – illusztrált könyv formájában – elsőként a koncerteken résztvevő fiatalok vehetnek majd kézbe.

Mindemellett a kampány résztvevőivel rövid, beszélgetős videók is készülnek, amelyek a tudatos vásárlás és az élelmiszerbiztonság kérdésköreit járják körül személyes tapasztalatok, élmények alapján, és népszerűsítik a témát. A videókat az érdeklődők a Nébih YouTube csatornáján és Facebook felületein követhetik – olvasható a tájékoztatásban.